آمریکا در دو راهی تردید قرار گرفته است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای به رییس جمهور آمریکا مشورت داده اند که نباید به برجام باز گردد چراکه هیمنه آمریکا در جهان شکسته خواهد شکست و برهمین اساس باید توجه داشت آمریکا بر سر دو راهی تردید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در نشست با جمعی از جوانان و نخبگان این شهرستان اظهار کرد: آمریکایی ها امروز در خصوص نوع برخورد با ایران در وضعیت سردرگمی قرار گرفته اند چرا که مجموعه‌ای در این کشور به دولت آمریکا مشاوره ارائه می دهند که با یک دیگر اتفاق نظر ندارند.

وی افزود: بعد از منهدم شدن پهپاد آمریکا توسط ایران که آثار زیادی را به همراه داشت، رییس جمهور آمریکا جلسات مختلفی با جمهوری خواهان، دموکرات ها و وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا و حلقه لابی صهیونیست ها و نتانیاهو داشته است، و در این جلسات نظر واحدی به ترامپ ارائه نشده است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جان بولتون معتقد بود که آمریکا باید در برابر اقدام ایران مقابله به مثل کند، اما نکته مهم آن است که نتانیاهو به شدت مخالف واکنش نظامی آمریکا بود چراکه به این باور دست پیدا کرده‌اند که اگر نقطه‌ای در ایران مورد هدف قرار بگیرد، ایران منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد و این مهم برای رژیم صهیونیستی خطری بزرگ به شمار می آید.

وی ادامه داد: از طرفی برای اولین بار دموکرات ها و جمهوری خواهان در موضعی مشترک مخالف اقدام نظامی علیه ایران بودند، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا نیز در پاسخ ترامپ چنین مطرح کرده بود که برای این عملیات سه ماه فرصت نیازمند هستیم.

کوهکن با بیان اینکه کلید شیطان ضعیف است، اضافه کرد: امروز نه تنها رژیم جعلی صهیونیستی بلکه عربستان سعودی و امارات نیز به این تحلیل دست پیدا کرده اند، چراکه به خوبی می دانند اگر در خلیج فارس اتفاقی رخ دهد خود نابود خواهند شد، در روزهای گذشته یکی از شبکه های خبری رژیم غاصب صهیونیستی خبری را به این مضمون منتشر کرده بود که متاسفانه برخی از سران عرب که بیشترین ارتباط را داشتند ارتباط خود را کاهش داده و برای حضور در تهران در صف انتظار نشسته اند.

وی با بیان اینکه پروتکل مذاکره وزیر امور خارجه است، عنوان کرد: حدود سه ماه گذشته بود که پومپئو برای مذاکره با ایران ۱۵ شرط قرار داد، اما حدود یک هفته پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی خواستار مذاکره بدون پیش شرط شدند، اما همانطور که آمریکا از یک سو پیشنهاد مذاکره می دهد و از طرف دیگر وزیر امور خارجه را تحریم می کند نفس شیطانی آنان را به نمایش می گذارد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیشتر موضع گیری هایی که آمریکا طی یک ماه گذشته انجام داد شتابان بوده، البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در کنار اینگونه موضع گیری ها در پنتاگون و شورای راهبردی خود نیز شبانه روز کار کرده که با وضعیت پیش آمده چگونه به صورت عقلانی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه براساس نظر سنجی های انجام شده مردم ایران معتقد هستند مقاومت مشکلات ایران را برطرف خواهد کرد، یادآور شد: یکی از پیشنهادات ارائه شده به رییس جمهور آمریکا آن بوده که نظام برخورد با ایران بی فایده بوده و باید به برجام باز گردد، چرا که آنان به این باور دست پیدا کردند که ایران در برابر آمریکا و انگلیس ایستادگی کرده و هیچگاه از مقاومت دست نخواهد کشید.

کوهکن متذکر شد: البته عده ای نیز با رییس جمهور آمریکا مطرح کرده اند که نباید به برجام باز گردد چراکه هیمنه آمریکا در جهان شکسته خواهد شکست و برهمین اساس باید توجه داشت آمریکا بر سر دو راهی تردید قرار گرفته است.

کد خبر 385298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.