سمیرم رتبه نخست تولید شیلات استان اصفهان را دارا است

سمیرم- فرماندار شهرستان سمیرم گفت: سمیرم رتبه نخست تولید شیلات استان اصفهان را دارا بوده و یکی از مهمترین تولید کنندگان حبوبات، گندم، جو و ... در سطح استان به حساب می‌آید.

 محمدرضا عسگریان در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان سمیرم که با حضور استاندار و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که شهرستان سمیرم  قطب کشاورزی کشور و استان اصفهان است تصریح کرد: این شهرستان در سال های ترسالی بیش از ۳۰۰ هزار تن تولید سیب درختی داشته است که این میزان در سال هایی که بارندگی نرمال بوده است به ۲۰۰ هزار تن نیز رسیده است.

فرماندار سمیرم با اشاره به فعالیت شهرستان در حوزه شیلات افزود: سمیرم رتبه نخست تولید شیلات استان اصفهان را دارا بوده و یکی از مهمترین تولید کنندگان حبوبات، گندم، جو و ... در سطح استان به حساب می‌آید.

سمیرم یکی از بزرگترین تولید کنندگان استان اصفهان

وی سمیرم را یکی از بزرگترین تولید کنندگان استان در حوزه های مختلف کشاورزی عنوان کرد و متذکر شد: علی رغم زحماتی که دولتمردان مختلف در حوزه های مختلف این شهرستان کشیده اند، اما بازهم جای کار و فعالیت در این شهرستان وجود دارد.

عسگریان با اشاره به نقاط گردشگری بی‌نظیری که در سمیرم وجود دارد ادامه داد: امیدواریم یک نگاه ویژه به شهرستان سمیرم بشود تا بتوانیم در مدت باقی مانده از مسئولیت خود در شهرستان، خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم.

سمیرم نیازمند شهرک های گلخانه ای است

نماینده شهرستان سمیرم نیز در همین جلسه با اشاره به آب و هوای مناسب و فضای موجود برای ایجاد گلخانه خطاب به استاندار اصفهان گفت: شهرستان سمیرم نیازمند شهرک های گلخانه‌ای است که با توجه به خشکسالی های چند ساله بتواند از منابع آبی موجود به خوبی بهره برداری و استفاده کند.

اصغر سلیمی ادامه داد: در حال حاضر در هر هکتار گلخانه ۱۰ اشتغال دائم و ۲۰ اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود که اشتغال زایی مناسبی برای شهرستان به دنبال دارد و از استاندار محترم تقاضا داریم تا شرایط را برای ایجاد شهرک های گلخانه‌ای مهیا کنند تا بتوانیم در هفت نقطه شهرستان که امکانات لازم موجود است، این شهرک هارا ایجاد کنیم.

سمیرم پذیرای طرح های آبخیز داری است

سلیمی همچنین خاطرنشان کرد: بارش های سمیرم که در گذشته حجم بالایی از برف را به دنبال داشت امروزه تبدیل به باران شده و از استاندار می خواهیم تا در حوزه آبخیز داری این شهرستان را به شکل ویژه‌ای ببینند تا بتوانیم از این حجم بارندگی ها بهره برداری کنیم.

وی در همین رابطه افزود: در بسیاری از شهرستان های همجوار شاید بارنگی نباشد که بتوانند از طرح های آبخیزداری استفاده کنند، اما شهرستان سمیرم پذیرای طرح های آبخیزداری است.

حریم چشمه های آب شرب رعایت شوند

نماینده شهرستان سمیرم با اشاره به برخی از فعالیت ها در حریم چشمه ها افزود: باید حریم چشمه‌های آب شرب مشخص شود و از ساخت و ساز و ایجاد پرورش ماهی در حریم چشمه‌ها خودداری شود زیرا این چشمه حق مردم بوده و حق شخص خاصی نیست.

چهار روستای سمیرم گاز ندارند

نماینده شهرستان سمیرم با اشاره به این موضوع که چهار روستای شهرستان سمیرم هنوز گاز ندارند گفت: خفر، خینه، دیلی و دشتبال فاقد لوله کشی گاز هستند که از استاندار تقاضا داریم این موضوع را هرچه سریعتر بررسی و پیگیری کنند.

وی با اشاره به ساخت پست ۲۳۰ ولت شهر سمیرم که در دست اجرا است افزود: امیدواریم با مساعدت های استان این طرح به زودی تکمیل شود و همچنین نیازمند یک پست ۶۳ ولت در منطقه پادنا علیا هستیم که امیدواریم به این موضوع نیز رسیدگی شود.

اقدامات چند پروژه ای به نتیجه نمی سند

عباس رضایی در پایان جلسه شورای اداری شهرستان سمیرم با اشاره به این موضوع که باید مشکلات و موضوعات موجود در جامعه سنجیده شود گفت: با توجه به شرایط تحریم و جنگ اقتصادی که کشور درگیر آن است و همچنین منابع محدود فعلی، نباید برای مردم توقعاتی ایجاد کنیم که قابل اجرا نباشند.

استاندار اصفهان با اشاره به این موضوع که آبخیزداری در این شهرستان جواب می‌دهد افزود: بازنگری در تخصیص آب و حوزه سدهای شهرستان سمیرم نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

وی در همین رابطه ادامه داد: کارها باید بر اساس سند توسعه شهرستان که به عنوان مرجع اقدامات در این شهرستان شناخته می‌شود صورت پذیرد.

رضایی در بخش دیگری از صحبت های خود از مسئولان خواست تا پروژه ها را یک به یک انجام دهند و از چند پروژهای بودن دوری کنند.

وی همچنین با اشاره به ۱۳۰ ملاقات مردمی صورت گرفته در دومین روز از سفر خود در شهرستان سمیرم افزود: نیازهای برخی از افراد همچون حوزه عشایر که با آن رو به رو هستیم بررسی‌های خاص خود را می‌طلبد.

به گزارش ایمنا، استاندار اصفهان در سفر دو روزه خود در شهرستان سمیرم با شرکت در جلسه شورای عشایر استان و جلسه شورای اداری شهرستان و همچنین ملاقات مردمی، از پروژه های گردشگری ممتاز و کمپ گردشگری ایل بازدید کرده و همچنین پل بره روز در منطقه پادنای علیا در جنوبی‌ترین نقطه شهرستان سمیرم و استان اصفهان را نیز افتتاح کرد.

کد خبر 385294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.