حذف صفر از پول ملی برای اقتصاد کشور کارآمد است

تیران-امام جمعه تیران و کرون گفت: حذف صفر از پول ملی برای اقتصاد کشور و رفع مشکلات این حوزه کارآمد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران با اشاره به تصمیم دولت برای حذف صفر از پول ملی اظهارکرد: این کار را برای نخستین بار دولت آلمان برای رفع تورم کشور خود انجام داد و حذف صفر از پول ملی برای اقتصاد کشور و رفع مشکلات این حوزه کارآمد است.

وی افزود: این تصمیم همواره نتیجه مثبت برای دولت‌ها نداشته و آنچه که باید مسئولان مورد توجه قرار دهند تامین زیر ساخت های لازم برای اجرای این اقدام است که به رشد اقتصادی و رفع چالش‌های کشور منجر شود وگرنه نتایج بدی را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه تیران و کرون کاهش سود بانکی، هدایت نقدینگی به سمت تولید و مردمی کردن اقتصاد را از زیر ساخت های لازم برای اقتصاد کشور بیان‌کرد و ادامه‌داد: سود بالای بانکی انگیزه سرمایه گذاری را از بین برده و مردم را به سپرده گذاری و کسب منفعت بدون زحمت هدایت می‌کند. اگر سود بانکی کاهش پیدا نکند کار تولیدی و اقتصادی مولد در کشور انجام نخواهد شد و بیکاری ومعضلات ناشی از آن کشور را فرا می گیرد.

رشیدیان گفت: پیش از اجرای سیاست حذف صفر از پول ملی دولت نسبت به هدایت نقدینگی به سمت تولید و افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری تلاش کند و اقتصاد کشور را همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پویا و کارآمد کند.  از پول نباید کسب منفعت کرد بلکه باید با کار و تلاش منفعت به دست بیاوریم و به همین دلیل ربا از نگاه اسلامی حرام است ولی این موضوع در نظام بانکداری کشور اجرا نمی شود.

خطیب جمعه تیران همچنین به کشتارهای انجام شده در آمریکا اشاره‌ کرد و گفت: سالیانه بر اساس اعلام دولت این کشور ۳۳ هزار نفر به قتل می‌رسند و این آمار در حالی است که رییس جمهور آمریکا مدعی حقوق بشر است. کشتارهای دسته جمعی و انفرادی در آمریکا به دلیل آزادی خرید و فروش و حمل اسلحه موجب بروز مشکلاتی مانند نا امنی در این آن کشور شده و این موضوع به کشتار دیگر ملت‌های جهان نیز منجر شده است.

رشیدیان اظهارکرد: در ایران آرامش و امنیت برقرار است و دشمنان همواره سعی بر تخریب امنیت کشور دارند اما توطئه‌های آن‌ها اثربخش نخواهد بود. در برابر دشمنان ایستادگی می کنیم و فرصت های آن ها برای توطئه‌افکنی را از بین خواهیم برد و همانطو که جواب توقیف کشتی را با توقیف کشتی دادیم و در مقابل سایر اقدامات پاسخ های کوبنده‌تری برای آن‌ها خواهیم داشت.

کد خبر 385281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.