تحریم حربه دشمن برای فشار روانی بر مردم است

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم باید با اعتماد به رهبرمعظم انقلاب، در برابر دشمنان بایستند و لحظه ‏ای تردید به خود راه ندهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر با تسلیت شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) اظهار کرد: پنجمین پیشوای بزرگ مسلمانان و شیعیان جهان شاهد و راوی واقعه عاشورا و بنیانگذار نهضت بزرگ علمی جهان تشیع‏ و کوه حلم و دریای بردباری بودند به گونه ای که در برابر همه اهانت‏های ‏بی ‏پروا و همه گستاخی‏های‏ بی‏شرمانه، حلمی شگفت‏انگیز از خود نشان می‏ داد.

وی ماه ذی الحجه را ماهی پربرکت دانست و افزود: مهمترین اعمال در ماه ذی الحجه، "اجتماع عظیم حج" است و برای کسانی که به مکه مکرمه سفر نکرده‌اند نیز اعمالی وجود دارد؛ که در مفاتیح آمده که مهمترین آن خواندن دعای عرفه است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: دعای عرفه دعای بسیار با ارزشی بوده و مضامین فاخری در آن نهفته است، جملاتی که در دعای عرفه خوانده می‌شود بسیار شفاف و دلنشین بوده و به راحتی می‌توان تشخیص داد که این‌ها از زبان امام حسین (ع) بیان شده است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در عصر روز عرفه در کنار صحرای عرفات در حال راز ونیاز با خداوند متعال بودند که این راز و نیاز توسط حاضران آن زمان به عنوان دعای عرفه ثبت شد و اگر کسی در کنار خواندن این دعا معانی فارسی آن را نیز مطالعه کند بسیار سودمند است.

سرافراز با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز یکی از سخت ‏ترین گردنه‏ های تاریخی خود را می‏ گذراند گفت: ایران اسلامی در جنگ همه ‏جانبه (نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی) در مقابل دنیای کفر و استکبار ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی به ‏عنوان تنها پایگاه حاکمیّت الله در دنیای امروز در شرایطی مورد هجوم قرار گرفته که تجربه‏ی چهل سال دشمنی، حکومت و ملّت را بیش از پیش قدرتمند و مقاوم ساخته است.

وی اضافه کرد: برای تبیین و تشریح شرایط امروز نظام اسلامی می ‏توان آن‏ را با شرایط حکومت اسلامی پیامبر اکرم(ص) در جنگ احزاب مقایسه کرد چراکه امروز مشاهده می‏ کنیم؛ همه‏ی دنیاپرستان و قدرت‏ طلبان و جنایت‏کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‏ اند از همه‏ طرف آن را مورد هجمه قرار داده اند.

امام جمعه فولادشهر گفت: هرکجا اسلام واقعی آشکار شد، اگرچه قدرت ‏های خبیث و پلید در مقابل آن صف‏آرایی کردند، اما انسان ‏های پاک و دل‏ های مطهر و فطرت‏های پاک، با همه‏ی توان و وجود از آن حمایت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز با توجه به هجمه تمام عیار دشمن در همه حوزه‏ ها و تنگ کردن محاصره اقتصادی با هدف تسلیم و به زانو در آوردن جمهوری اسلامی، دیگر بر کسی پوشیده نیست که در شرایط جنگ احزاب قرار گرفته ‏ایم.

سرافراز گفت: تنها نسخه نجات بخش کشور، اتکا به ظرفیت ‏های موجود در کشور و پیاده‏ سازی اقتصاد مقاومتی و بهره ‏گیری از جوانان مومن و انقلابی برای عبور از این گردنه نفس گیر است که می ‏تواند پرچم اسلام و انقلاب اسلامی را همواره افراشته نگهدارد.

وی تاکید کرد: این مهم میسر نخواهد شد مگر همچون جنگ احزاب که مومنان به پیامبر(ص) برای عبور از آن شرایط، به پیامبر (ص) اعتماد کردند، امروز هم مردم باید با اعتماد به رهبرمعظم انقلاب، در برابر دشمنان بایستند و لحظه ‏ای تردید به خود راه ندهند.

امام جمعه فولادشهر گفت: برنامه امروز دشمن خصوصا آمریکا بر سه پایه فشار اقتصادی، فشار روانی و استوار و فشار عملی متمرکز شده است.

وی افزود: مقصود از فشار اقتصادی، تحریم بوده چراکه با این اقدامات از همکاری کشورها در زمینه‏ های اقتصادی جلوگیری خواهد شد و نتیجه ‏ای که دشمن قصد دارد از فشار اقتصادی به دست بیاورد، صرفاً زیر فشار قرار دادنِ دستگاه دولت و حکومت نیست؛ بلکه می‏ خواهند به خیال خودشان ملّت ایران را به ستوه بیاورند.

سرافراز با اشاره به فشار روانی دشمن گفت: در فشار روانی نقاط قوّت جمهوری اسلامی ایران هدف قرار گرفته است، نقاط قوّتی که برای کشور و برای ملّت مایه‏ی اقتدار و مایه‏ی تقویت بوده را نشان کرده ‏اند و آن‏ها را در تبلیغات و در برخوردها به‏ عنوان نقاط چالش‏آفرین معرّفی می‏ کنند.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد آن است که ما از نقاط قوّت خودمان صرف‏ نظر کنیم واز از عناصر اقتدار ملّی دست برداشته تا راحت ‏تر بتواند بر کشور، ملّت، سرنوشت و آینده‏ ما مسلّط شود.

امام جمعه فولادشهر با اشاره به فشار عملی دشمنان اظهار کرد: فشار عملی دشمن آن بوده ‏که در کشور آشوب ایجاد کرده تا به این وسیله کشور را و ملّت را و نظام جمهوری اسلامی را بدنام کنند.

وی نقش خواص، نخبگان و معتمدین را در مقابله با فشارهای سه ‏گانه آمریکا بسیار مهم دانست و عنوان کرد: اصحاب رسانه و صاحبان تریبون‏ به‏ ویژه علمای دینی و روحانیت انقلابی به‏ دلیل محبوبیت اجتماعی، ارتباط مستمر با اقشار مردم و این که مورد اعتماد و وثوق مردم اند، تأثیر زیادی در بیداری مردم نسبت به نقشه‏ های پیچیده و شوم دشمنان اسلام و مسلمان داشته و می‏ توانند موجب آرامش جامعه و مایه دلگرمی مومنان، خانواده‏ های شهداء، نیروهای انقلابی و ارزشی باشند.

کد خبر 385280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.