خبرنگاران واقعی بدون جنجال در جامعه امید ایجاد می کنند

شهردار ورنامخواست با اشاره به بازار داغ شایعه سازی و دروغ پراکنی در فضای مجازی گفت: در این شرایط سخت و پیچیده خبرنگاران با خبر رسانی شفاف، دقیق و بدون جنانجال سازی سبب ایجاد امید در جامعه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علیرضا اطهری فر در نشست صمیمی با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: خبرنگاران همواره در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرین بودند و نقش آنان در انعکاس واقعیات جنگ، مظلومیت رزمند گان، برملا کردن توطئه‌های گروهک‌های تروریستی در داخل کشور و خارج از مرزهای ایران برکسی پوشیده نیست.

وی افزود: شهید «محمود صارمی» خبرنگار شجاع و وظیفه شناس از جمله شهدای است که با احساس مسئولیت گام در مسیری نهاد که بتواند وظیفه خود را در حوزه اطلاع رسانی به خوبی ایفا کند و در نهایت نیز به درجه شهادت نائل آمد و روز شهادت این شهید والامقام تحت عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: خبرنگاران از جمله افرادی هستند که همواره دغدغه‌ها و مشکلات مردم را به تصویر کشیده و به گوش مسئولان می‌رسانند اما زمانی که مشکل و یا دشواری‌ برای انان ایجاد شود، شاید مشکلاتشان همیشه در اولویت‌های آخر قرار گیرد و برهمین اساس سعی داریم امروز شنونده سخنان آنان باشیم.

اطهری فر اضافه کرد: شهرستان لنجان دارای قدمتی کهن و تاریخی سرشار از وقایع افتخار آفرین بوده اما رسانه‌های شهرستان پویا و فعالی نبوده و با توجه به فعالیت رسانه‌های مختلف در این شهرستان انتظار می‌رود اخبار و گزارش‌های خبری در این شهرستان خوش نام تهیه و در سطوح مختلف استانی و کشوری منتشر شود.

وی گفت: انتظار مردم و مسئولان از رسانه‌های شهرستان لنجان جریان سازی، تحلیل‌های دقیق و موشکافانه رسانه‌ای و استفاده از خلاقیت در ایجاد جذابیت در شیوه‌های معمول خبرنویسی است تا نه تنها مخاطب را جذب کرده و اطلاع رسانی دقیق و شفافی داشته باشند بلکه بتوانند محبوبیت خود را نیز در جامعه افزایش دهند.

شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: افزایش روزافزون استفاده از اینترنت سبب تغییر نگاه خوانندگان روزنامه‌های کاغذی و اقبال عمومی به نشریه‌های الکترونیک شده است و باید این مهم را پذیرفت که به دلایل مختلف فعالیت رسانه‌های کاغذ هر روز روبه کمرنگ شدن است.

وی افزود: اهمیت مطالعه و کتابخوانی بر هیچکس پوشیده نیز و من نیز معتقد هستم افراد برای مطالعه باید کتاب را در دست گرفته و مطالب ارزشمند را مطالعه کنند اما امروز شاهد هستیم که مردم خصوصاً نسل جوان به سمت استفاده از کتاب‌های دیجیتال و صوتی سوق پیدا کرده‌اند.

اطهری فر با اشاره به بازار داغ شایعه سازی و دروغ پراکنی در فضای مجازی، افزود: عصر حاضر را عصر انفجار اطلاعات می‌دانند و این مسئله سبب پیچیده شدن روابط انسانی، شده است و با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های مجازی شاهد انتشار اخبار جعلی هستیم.

وی با اشاره به رسالت اصلی خبرنگاران و رسانه‌های معتبر در مواجه با چالش‌های فضای مجازی، اظهار کرد: متاسفانه امروز شبکه‌های اجتماعی جایگزین رسانه‌ها شده‌اند و در مقابل اینگونه شبکه‌های مجازی نقش رسانه‌های معتبر و خبرنگاران دلسوز و واقعی بسیار مهم و تاثیرگذار است چراکه آنها می‌توانند در مسیر افزایش سواد و تقویت اخلاق رسانه‌ای حرکت کرده و با توانمند سازی رسانه‌های معتبر در حوزه‌های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، شهر و شهروندی و... اخبار موثق را منتشر و به گوش مردم برسانند.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: متاسفانه فعالیت برخی شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار نادرست سبب کاهش اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولان شده‌اند و هدف از انتقال اینگونه اطلاعات نیز مشخص نبوده و نیست و هدایت کنندگان اینگونه کانال‌ها نیز شناخته شده نیستند.

وی عرصه خبرنگاران را عرصه پر مخاطره دانست و ادامه داد: در چنین شرایط سخت و پیچیده ای این خبرنگاران واقعی هستند که با خبر رسانی شفاف، دقیق و بدون جنانجال سازی سبب ایجاد امید در جامعه می‌شوند و حرکت این عزیزان قابل ستایش است.

کد خبر 385276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.