ضرورت تسریع در تکمیل پروژه فاضلاب باغبادران

شهردار باغبادران با اشاره به مشکلات پروژه شبکه فاضلاب باغبادران گفت: شیب تند شهر باغبادران به سمت رودخانه زاینده‌رود بوده و انتظار می رود مسئولان استان به پروژه فاضلاب باغبادران حساسیتی دو چندان داشته باشند چراکه اگر با نبود شبکه فاضلاب باغبادران همیشه دغدغه آلودگی آب آشامیدنی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله امینی باغبادرانی در نشست با نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرآیند تهیه طرح جامع شهر باغبادران اظهار کرد: مطالعات طرح جامع باغبادران حدود ۱۲ سال پیش آغاز شد و کارفرمایی این طرح بر عهده مسکن و شهرسازی و انجام کارهای کارشناسی نیز بر عهده شرکت مشاور در تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه کارشناسان به اقلیم، ترافیک، ساخت و ساز، جانمایی و پهنه بندی ها همچون پهنه های آموزشی، دانشگاهی، خدماتی، فضای سبز، محدوده محلات و... در طرح جامع شهر، افزود: متاسفانه کارشناسانی که برای تدوین طرح جامع باغبادران انتخاب شدند به دلیل بُعد مسافت و ... حضور فیزیکی چندانی در شهر نداشته و بیشتر اقدامات خود را از طریق نقشه های هوایی انجام دادند که سبب بروز مغایرت های بسیاری نیز شده است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان، حتی اعضاء شورای عالی شهرسازی پس از حضور در شهر و بازدید از باغبادران اذعان کردند طرح جامع شهر باغبادران به هیچ عنوان نمی تواند برای مدیریت شهر کارآمد باشد چراکه طرح هادی باغبادران بسیار کامل تر از طرح جامع ارایه شده است.

وی با بیان اینکه بعد از قانون، طرح جامع سند چشم انداز مدیریت شهری است، گفت: متاسفانه طرح جامع شهر باغبادران بدون حضور نمایندگان مدیریت شهری باغبادران در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید و نکته حایز اهمیت این بوده که بیش از ۲۰۰ ایراد و مغایرت در این طرح شناسایی شد و چهار سال پیگیری متعدد انجام گرفت تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

امینی خواستار نگاه ویژه نماینده مردم شهرستان لنجان و وزیر راه و شهرسازی در خصوص حل مشکلات طرح جامع باغبادران شد و گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌ها در شهر باغبادران به دلیل مغایرت ها و عدم پیش بینی های لازم در طرح جامع دچار مشکلات عدیده‌ای شده و اعلام آمادگی کرد مدیریت شهری باغبادران حاضر به تامین هزینه مطالعه بروز برای طراحی طرح توسعه ای در شان شهر و شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنیم برای طرح جامع باغبادران مطالعات جدید انجام گیرد و مشاوران و کارشناسانی برای این مهم انتخاب شوند که در استان اصفهان حضور داشته باشند و از نزدیک بتواند طرح جامع را تدوین کنند.

شهردار باغبادران با اشاره به مشکلات پیش روی پروژه شبکه فاضلاب باغبادران ادامه داد: پروژه فاضلاب شهر باغبادران بیش از دو دهه است که آغاز شده اما همچنان وصل انشعاب و اتصال شبکه به کلکتور اصلی باقی مانده است.

وی اضافه کرد: این مهم در حالی رخ داده شیب تند شهر باغبادران به سمت رودخانه زاینده‌رود بوده و انتظار می رود مسئولان استان به پروژه فاضلاب باغبادران حساسیتی دو چندان داشته باشند چراکه اگر با نبود شبکه فاضلاب باغبادران همیشه دغدغه آلودگی آب آشامیدنی وجود داشته باشد و این مسئله تهدید جدی برای ۵ میلیون نفر از مردم استان خواهد بود.

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز صنایعی چون فولاد مبارکه امیدوارم این شرکت برای به ثمر رسیدن پروژه فاضلاب باغبادران و همچنین عبور آنان از مشکلات پیش روی آب در این طرح مشارکت داشته باشند تا نه تنها این پروژه پس از سال ها به بهره برداری برسد بلکه صنایع فولاد مبارکه نیز از مواهب استفاده از پساب در صنعت و کاهش آب خام مصرفی برخوردار شود.

وی نبود روشنایی کافی در ورودی شهرهای چرمهین و باغبادران از اتوبان شهرکرد را یکی دیگر از مشکلات این شهر دانست و گفت: به دلیل گردشگرپذیر بودن بخش باغبهادران و همچنین قرار گرفت در مسیر مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری شهر باغبادران همواره با ترافیک سنگینی مواجه بوده، اما نبود شبکه روشنایی در ورودی شهر باغبادران و چرمهین به جاده شهرکرد به هیچ عنوان مناسب نیست و چالش های متعددی را برای مردم به همراه داشته است. امیدورایم این پروژه با سرعت هرچه بیشتر عملیاتی شود تا شاهد کاهش دغدغه شهروندان باشیم.

شهردار باغبادران ادامه داد: با توجه به جمعیت بخش باغبهادران و همچنین حضور چشمگیر گردشگران شهرداری باغبادران بجای ارایه خدمات شهری به ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن در شهر باید روزانه به ۵۰ هزار نفر خدمات ارایه کند که این مسئله مدیریت شهری را با مشکلات متعدد روبه رو ساخته از این رو نیاز است به شهرداری کمک های لازم انجام گیرد تا در مسیر خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران موفق عمل کنیم.

وی افزود: آتش نشانی و خدمات ایمنی با هدف کلی استقرار ایمنی پایدار در جامعه ایجاد شده اما به دلیل وسعت بخش باغبهادران آتش نشانی شهر باغبادران باید از پل سامان تا قبل از شهر باغشاد را ارایه خدمت کند و این درحالیست که اتش نشانی باغبادران از کمبودهای مختلف رنج می برد.

امینی خواستار ارتقاء آتش نشانی باغبادارن شد و گفت: با توجه به وسعت بخش باغبهادران نیاز است مسئولان کشور، استان، شهرستان و بخش باغبادران به این مسئله توجه داشته باشند که با امکانات و نیروی موجود نمی توان مشکلات پیش رو را مدیرت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری شش مورد غرق شدگی منجر به فوت در باغبادران به وقوع پیوست و همچنان با اقدامات انجام شده پیکر دو نفر از آنها پیدا نشده است درحالی که نیروهای آتش نشانی باغبادران و جمعی از غواصان شهر دیگر نیز به کمک آمده اند و این مسئله نشان از اهمیت ارتقاء اتش نشانی شهر باغبادران دارد.

کد خبر 385273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.