جهانگیری: توسعه مترو در ۹ کلانشهر در دستور کار دولت است

معاون اول رییس جمهور گفت: توسعه قطار شهری از تجربیات موفق در بهبود حمل و نقل کلانشهرها است اما در زمینه توسعه آن سال ها عقب هستیم و باید تلاش کنیم تا کاستی های گذشته جبران شود.

به گزارش ایمنا، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح خط ۲ قطار شهری مشهد اظهار کرد: بر اساس سیاستگذاری دولت تلاش شد که تمام مراکز استان به راه آهن سراسری متصل شوند چرا که مسیر ریلی ارزان ترین و ایمن ترین نوع حمل و نقل است. در این چند سال پنج مرکز استان به ریل سراسری متصل شده اند.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که مسائل زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک یکی از مهمترین مسائل کلانشهرهای کشور است خاطر نشان کرد: اگر به موقع برای حل این مسایل تصمیم گیری نشود آثار مخرب آن می تواند به سایر بخش ها تسری پیدا کند.

کاستی های گذشته توسعه قطار شهری باید جبران شود

جهانگیری توسعه قطار شهری را یکی از تجربیات موفق در بهبود حمل و نقل کلانشهرها و حل مسئله ترافیک و محیط زیست برشمرد و اظهار کرد: در زمینه توسعه قطار شهری سال ها عقب هستیم اما باید با جدیت هر چه بیشتر در این زمینه تلاش کنیم تا کاستی های گذشته جبران شود.

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای نظیر قطار سریع السیر قم – تهران – اصفهان و قطار برقی تهران – مشهد خاطرنشان کرد: این پروژه ها از سوی طرف چین قدری با کندی مواجه شده است که باید تلاش کنیم مسایل پیش رو برطرف شود.

جهانگیری با تأکید بر این که توسعه قطار شهری در ۹ کلانشهر کشور در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: دولت توانسته علیرغم محدودیت منابع مالی ۳۱۸ کیلومتر خط مترو را در پنج کلانشهر اجرا کند که ظرفیت آن جابجایی ۸۰۰ میلیون نفر مسافر در سال است.

وی افزود: ۲۷۰ کیلومتر خط مترو نیز در دست اجرا قرار دارد و دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به احداث این خطوط فروخته و ۵۰ درصد بازپرداخت این اوراق نیز بر عهده دولت خواهد بود.

کد خبر 385267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.