مسئولان مشکلات اصفهان را دیر باور می کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گونه حرکتی که بخواهیم در اصفهان انجام دهیم، مسئولان دیر باور می کنند که اصفهان مشکل دارد. البته ظرفیت های مدیریتی و اقتصادی اصفهان بسیار بالا است، اما این به معنای این نیست که اصفهان به صورت کامل از همه ظرفیت ها برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بازبینی در بودجه سال ۹۸ انجام شده است، گفت: طی این بازبینی ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مردم در اختیار دولت قرار گرفت. تذکرات شفاهی و کتبی فراوانی به رییس جمهور داده‌ایم و وی باید در مرداد ماه امسال گزارش عملکرد دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی افزود: جلسات غیر علنی متعددی با سازمان برنامه و بودجه و نهادهای تنظیم بازار همچون وزارت جهاد کشاورزی برگزار کرده‌ایم  و نهادهای مسئول مدعی هستند که از هیچ تلاشی برای ساماندهی وضعیت بازار و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دریغ نکرده‌اند، اما گرفتار مافیای دلالی در بازار شده اند و این نشان دهنده ضعف مدیریت دولت در این حوزه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در برخی از موارد کالاهای اساسی همچون مرغ کنترل دارد، خاطر نشان کرد: تنها ۶ میلیون تن از ۱۲ میلیون تن گندمی که باید توسط دولت از کشاورزان پیش خرید می شده، پیش خرید شده و دلالی در این بازار باعث شده تا دست یابی دولت به خرید ۸ میلیون تن گندم هم ناممکن باشد.

سالک ادامه داد: دولت تلاش هایی در زمینه کنترل قیمت ها در بازار کالاهای اساسی انجام داده، اما عملکرد دولت تاکنون نمایندگان مجلس شورای اسلامی را راضی نکرده است.

وی با اشاره به بروز برخی از مشکلات در حوزه تامین آب استان اصفهان، اضافه کرد: مهم ترین مشکل ما در تامین آب اصفهان، مدیریت وزارت نیرو است. مدیریت آب در سراسر کشور با اخلال روبرو شده است. علت مشکلات تامین آب در استان اصفهان این است که زمان تاسیس تصفیه خانه باباشیخ علی جمعیت اصفهان از ۲ میلیون تجاوز نمی کرد و این منبع برای تامین آب این جمعیت در نظر گرفته شد؛ با رشد مثبت جمعیت در طول چند دهه اخیر، هیچ تصمیمی برای ایجاد یک منبع آبی جدید گرفته نشد و در حقیقت افزایش جمعیت اقدام برای  افزایش میزان منابع آبی اصفهان را به دنبال نداشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد، تصریح کرد: تصفیه خانه باباشیخ علی برای تامین آب مردم اصفهان پاسخگو نیست. سامانه دوم باید هر چه سریع تر عملیاتی شود تا بتوانیم از آن در کنار تصفیه خانه بابا شیخ علی کمک بگیریم.

سالک افزود: تذکراتی در همین موضوع به وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه داده ایم. باید برای سامانه دوم آبی اصفهان در بودجه دولت ردیفی قرار بدهیم. سازمان برنامه بودجه اخیرا پذیرفته که با بررسی مدارک ماده ۲۳ ردیف بودجه ای برای این سامانه اختصاص دهد. متاسفانه بر روی استان اصفهان مارک برخورداری چسبانده‌اند و فکر می کنند اصفهان به بودجه نیاز ندارد.

وی یادآور شد: هر گونه حرکتی که بخواهیم در اصفهان انجام دهیم، مسولین دیر باور می کنند که اصفهان مشکل دارد. البته ظرفیت های مدیریتی و اقتصادی اصفهان بسیار بالا است، اما این به معنای این نیست که اصفهان به صورت کامل از همه ظرفیت ها برخوردار است. در شهرستان اصفهان، مناطق محروم و فقیر نشینی داریم که مشکلات و معضلات زیادی دارند. هر گاه مدیران و مسئولان دولتی را به مناطق محروم برای بازدید برده‌ایم در همان مکان پشیمان شده و متوجه خطای خویش و تفکرات غلط درباره اصفهان شده اند. مسئولان باید حضور بیشتری در منطقه داشته باشند تا بتوانند مردم را درک کرده و مشکلات آنها را لمس کنند.

کد خبر 385262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.