۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
"اف ام اس" در ورزش چیست؟

یک فیزیولوژیست ورزشی گفت: اف ام اس سیستمی است که با آن افراد را غربالگری می‌کنیم که این افراد حداقل هایی برای حرکت دارند یا خیر. وقتی ما حداقل این حرکات را در کارهای روزمره نداشته باشیم، باعث می شود در طولانی مدت آسیب هایی به بدنمان وارد شود.

مرتضی صفری در گفت وگو با خبر نگار ایمنا اظهار کرد: تاریخ ۱۷، ۱۸ و ۲۵ مرداد دوره آموزش تمرینات فانکشنال در اصفهان برگزار می شود که روز ۲۵ مرداد خود من در این کلاس ها تدریس می کنم.

وی ادامه داد: زمانی که تدریس می‌کنم تست ها و غربالگری فانکشنال را انجام می‌دهم که شامل اف ام اس و اف سی اس است.

این فیزیولوژیست ورزش، افزود: این کلاس ها بر اساس دوره هایی که من در خارج از کشور دیده ام برگزار خواهد شد. این دوره ها را موسسه اف ام اس آمریکا برگزار کرد که من دوره های اف ام اس، اف سی اس و فانکشنال را در این موسسه گذراندم. قرار است با کمک انجمن بدنسازی و فدراسیون ورزش های دانشگاهی این دوره ها را در شهر های مختلف اجرا کنیم که این بار نوبت اصفهان است.

صفری اضافه کرد: روز ۲۵ مرداد این تست ها و غربالگری ها را آموزش خواهم داد.

وی با بیان اینکه مهم نیست افراد در تست اف ام است در چه سطح ورزشی باشند، گفت: سیستمی است که با آن افراد را غربالگری می‌کنیم که این افراد حداقل هایی برای حرکت دارند یا خیر. وقتی ما حداقل این حرکات را در کارهای روزمره نداشته باشیم، باعث می شود در طولانی مدت آسیب هایی به بدنمان وارد شود و حتی در ورزشکاران باعث می‌شود نتوانند عملکرد ورزشی خود را به نحو احسنت انجام دهند.

فیزیولوژیست ورزشی در مورد اف سی اس ادامه داد: اگر در غربالگری ها متوجه شدیم فردی این حداقل هارا دارد وارد تست های بعدی می‌شویم که به آن اف سی اس گفته می‌شود. این تست ویژه ورزشکاران است.

صفری افزود: این دوره به صورت کم بوده و افراد کمی آن هارا آموزش می دادند.

وی در رابطه با هدف این کلاس ها گفت: جامع هدف ما جامعه مربیان و فیزیوتراپیست ها است. افردای هستند که موقع رفتن به باشگاه با آسیب هایی مواجه می‌شوند و هدف این کلاس ها این است که افراد را غربالگری بکنیم تا حداقل حرکات را یاد بگیرند و آسیب را برای افراد به حداقل ممکن برسانیم.


این فیزیولوژیست ورزشی گفت: اف ام اس ادعا نمی‌کند که از آسیب پیشگیری می‌کند ولی به طور غیر مستقیم می‌تواند پیشگیری های لازم را انجام دهد و پیش بینی کند که افراد دارای حداقل های آسیب باشند.

وی افزود: وقتی افراد حداقل هارا نداشته باشند اف ام اس پیشگیری نمی کند ولی باعث می‌شود آسیبی برای شخص به وجود نیاید.

صفری در رابطه با درمان، اضافه کرد: به طور مثال وقتی که شخصی عمل رباط صلیبی انجام می‌دهد و برای بازگشت به فعالیت های روزمره نیازمند حداقل ها است. برای اینکه بفهمیم ورزشکار این حداقل ها را دارد باید سراغ اف ام اس برویم تا متوجه این موضوع بشویم.

کد خبر 385254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.