هر چادر قشقایی یک کارگاه تولیدی است

سمیرم- نماینده شهرستان سمیرم گفت: هر یک چادر قشقایی یک سایت گردشگری و یک کارگاه تولیدی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اصغر سلیمی در هجدهمین جلسه شورای عشایر استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هر چادر قشقایی یک سایت گردشگری و تولیدی استکه در مناطق مختلف دیده می‌شود، مردم ایل قشقایی محیط بانان بی مزد و مواجب کشور و همچنین حافظان مرزهای این سرزمین به حساب می‌آید.

وی افزود: بیش از ۵ هزار خانواده عشایر ایل قشقایی در منطقه سمیرم زندگی می کنند که بالغ بر ۲۵ هزار نفر از این افراد طی یک دوره شش ماهه در شهرستان خدمات دریافت می‌کنند.

نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در برنامه ششم توسعه بیش از ۱۷ بار کلمه عشایر را در کنار کلمه روستا به کار برده است و در بودجه های سنواتی نام عشایر را در کنار روستا قرار داده ایم.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به ایل راه های عشایری افزود: در حال حاضر بسیاری از عشایر از راه های آسفالته تردد می‌کنند که از خواهش می‌کنیم ایل راه های عشار را احیا کنند.

سلیمی با اشاره به وجود دهیاران برای روستاها متذکر شد: ما باید طرحی را برای ایل یاران مطرح و در نظر بگیریم تا به جای دهیاران در عشایر ایل یاران را داشته باشیم.

نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی  خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع که استاد بهمن بیگی فردی بود که کلاس و اردوهای عشایری را برپا کرده اند از رئیس آموزش و پرورش شهرستان می‌خواهیم تا اردوگاه دانش آموزی عشایری را در منطقه پادنای علیا سمیرم ایجاد کنند.

سلیمی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای ایجاد و ساخت یک منطقه صنعتی در این بخش گفت: با توجه به این موضوع که مجموعه ۱۲ هکتاری صنایع در این منطقه در حال ساخت است ایجاد پست ۶۳ ولت یکی از ضروریات این منطقه است.

نماینده شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: سمیرم با اشاره به عدم ایمن سازی مناسب و نیازمندی مسیر های مواصلاتی این منطقه به آسفال افزود: مرکز بهداشت بیده باید بیش از ۲۵ هزار نفر را پوشش دهد که این موضوع امکان پذیر نبوده و انتظار داریم درمانگاه تخصصی بیده ایجاد شود.

کد خبر 385253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.