رسانه های معتبر باید خبرهای کذب را خنثی کنند

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: امروزه افراد غیر حرفه‌ای در فضای مجازی مطالبی که بوی نقد و سازندگی نمی‌دهد و فقط به اهانت می‌پردازند منتشر می‌کنند بنابراین رسانه‌های معتبر و حرفه‌ای باید خبرهای کذب را خنثی کنند تا از رشد و پیشرفت این افراد غیر حرفه‌ای جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی روز گذشته (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نام شهید خبرنگار محمود صارمی و ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، اظهار کرد:خبرنگاران طالبان حقیقت و واقعیت هستند، خبرنگاری شغل حساسی است چرا که یک خبر کذب می‌تواند جامعه را به سمت ناامنی و تباهی بکشاند.

وی افزود: خبرنگار باید با خبر صحیح و درست واقعیت‌های جامعه را به مردم اطلاع رسانی کند و از طرفی صاحب نظران نیز باید برای رفع مشکلات نظر سنجی کنند.

فرماندار خوانسار گفت: جامعه برای رفع مشکلات در بخش‌های مختلف به کارشناس نیاز دارد و ریشه آن بستگی به خبری که تهیه می‌شود، است. امروزه افراد غیر حرفه‌ای در فضای مجازی مطالبی که بوی نقد و سازندگی نمی‌دهد و فقط به اهانت می‌پردازند منتشر می‌کنند بنابراین رسانه‌های معتبر و حرفه‌ای باید خبرهای کذب را خنثی کنند تا از رشد و پیشرفت این افراد غیر حرفه‌ای جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: خبرهای کذب نه تنها به انسان استرس وارد می‌کند بلکه جایگاه‌ها و جامعه را متزلزل می‌سازد بنابراین از انتشار خبرهای تخریب کننده پرهیز و خبری که امید به زندگی و ایجاد انگیزه را بین مردم افزایش می‌دهد انتشار دهید.

کمالی با اشاره به اینکه در برگزاری انتخاباتی با شکوه رسانه‌ها نقش موثری دارند و نباید با ایجاد فضای تخریب چراغ سبز دشمنان شوند، گفت: دولت خدمات گسترده انجام داده‌ است منتها کشور در شرایط سخت تحریم‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: خبرها باید در جهت ایجاد انگیزه و نشاط جامعه پیش رود تا به وضعیت مطلوب و پویا برسیم، با انتشار خبر خوب روح تازه‌ای در کالبد جامعه می‌دمید.

فرماندار خوانسار خاطرنشان کرد: دولت مظلوم واقع شده است بنابراین باید در رسانه‌ها از دولت دفاع کرد، رسانه ملی باید در خدمت ملت باشد در انتشار خبرهای سیاسی باید نشاط سیاسی ایجاد شود نه تخریب سیاسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خبر صحیح با اطلاعات صحیح به مردم تولید علم به همراه دارد، افزود: دشمن در رسانه‌های خودش به تخریب انتخابات ایران و دلسرد کردن مردم به رفتن پای صندوق‌های رأی مشغول است بنابراین رسانه‌ها با ایجاد انگیزه برای حضورحداکثری مردم تلاش کنند.

کد خبر 385251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.