برنامه جامع توسعه زعفران کشور از تولید تا صادرات تدوین شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نظرات تخصصی بخش خصوصی که مبتنی بر رویکرد های راهگشا در حوزه صنعت و تجارت باشد، مورد احترام و حتی محل تصمیم گیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت است و درباره‌ی زعفران هم برنامه‌ی جامع توسعه زعفران کشور باید تدوین و ارائه شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی در نشست هم‌اندیشی با اعضا شورای ملی زعفران، اظهار کرد: زعفران کالای خاص تولیدی کشور است، شورای ملی زعفران متولی تهیه برنامه جامع توسعه زعفران است و باید در این مسیر از همه عوامل موثر اعم از وزارت صمت، اتاق بازرگانی، تشکل ها، انجمن های تخصصی، کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی، استاندارد، بورس، دانشگاه ها، استارت آپ ها و البته مسئولان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی همفکری لازم را بگیرد.
وی افزود: در سه هفته آینده، بسته‌ی اولیه تدوین و ارائه شود تا بخش های موثر نظرات خود را ارائه دهند و خروجی نظرات ارائه شده برای انجام اقدامات مقتضی در مورد محصول زعفران بکار بسته شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: فعالان اقتصادی برای اصلاح روش اجرایی تعهدات ارزی صادرات، تولید کنندگان و صادر کنندگان اگر پیشنهاد موثری دارند ارائه کنند، حتما بررسی می شود، البته این پیشنهادات باید در یک چارچوب مشخصی باشد که مورد پذیرش بانک مرکزی هم قرار گیرد.

رحمانی تصریح کرد: ساماندهی بازار زعفران و بازار سوغات دو اولویت وزارت صمت است که علاوه بر توسعه تجارت استان به نوعی در تجارت کشور نیز نقش موثری دارد، برای رفع مسائل مربوط به محصول زعفران آمادگی لازم برای بکارگیری تمام ظرفیت ها وجود دارد و در صورت ارائه پیشنهادات کارگشا، موارد را در شورای عالی صادرات پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه ای بخش تولید و تجارت نیاز جدی به همکاری دو سویه بخش دولتی و خصوصی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به رایزنی های متعدد برای رفع موانع بانکی در حوزه تولید و تجارت از طرف وزارت صمت، اظهار کرد:  موارد مد نظر صادر کنندگان زعفران باید کاملا شفاف و قابل اجرا باشد تا به نتایج قابل حصول دست یابیم.

کد خبر 385242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.