تعامل با رسانه ها ضرورت دنیای امروز است

عباس رضایی در نشست خبری صبح امروز خود که به مناسبت روز خبرنگار، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: دولت از نقد منصفانه و غیر مغرضانه استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز هفدهم مرداد ماه به پاسداشت حرمت قلم و به یاد بود شهادت محمود صارمی، استاندار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه ها نقش بسیار پر رنگ و چشم گیری در شکل گیری عواطف و احساسات مردم دارند. تبیین باورها و ارزش ها، تنظیم روابط و اعتلای فرهنگ مردم به نحوه انعکاس اخبار توسط خبرنگاران بستگی دارد.

رضایی گفت: فرهنگ پویاست و وسیله پویایی فرهنگ، خبرنگاران و رسانه ها هستند. بنابراین ایجاد پویایی زندگی و فرهنگ به عهده خبرنگاران و رسانه ها است و از این منظر رسانه ها برای صاحبنظران و سیاست ورزان و سیاست گذاران اهمیت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طی سالیان گذشته علی رغم محدودیت ها، مشکلات و شرایط خاصی که با آن مواجه بوده، ثابت کرده  که همیشه با سعه صدر مثال زدنی، از نقد منصفانه و غیرمغرضانه استقبال کرده و می کند، افزود: تاکید شخص رئیس جمهور در جلسات عمومی و خصوصی همواره بر شفاف سازی هرچه بیشتر و آزادی عمل رسانه ها در چهارچوب قانون و بر مبنای تضارب آرا بوده است. مسیری که مسلما و یقینا در دولت دوازدهم با استواری پیش خواهد رفت.

انتقاد وظیفه مردم است

استاندار اصفهان گفت: معتقدم این دولت انتقاد را نه حق مردم، بلکه وظیفه مردم می داند؛ وی پیش رفت و توسعه استان را مرهون زحمات و تلاش های همه مدیران استانی دانست و افزود: خوشبختانه صمیمیت، برادری و همدلی تمامی مسئولان استان با یکدیگر باعث دست یابی به موفقیت های متعددی شده که بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر بین کلیه مدیران استانی و اصحاب رسانه تاکید و بر آن اصرار دارم.

رضایی تصریح کرد: تعامل خوب مدیران دستگاه های اجرایی با رسانه ها ضرورت دنیای امروز است و در استان ما نیز این مهم یک ضرورت بسیار موکد است. دلیل این اصرار هم شرایط حال حاضر کشور و همجه وسیع ناعادلانه و ظالمانه سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای کشورهای معاند علیه نظام جمهوری اسلامی است چرا که لزوم تقویت پایبندی به ارزش ها و حفظ استقلال میهن اسلامی، وظایف ما را در جهت محقق کردن منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید بیشتر کرده است.

وی افزود: به همین جهت است که بد خواهان نظام به دنبال ایجاد یاس در جامعه ما هستند و دشمنان و بد خواهان ایران اسلامی به جای امید، به دنبال ایجاد فضای یاس و نا امیدی در کشور هستند، معتقدم که ایجاد یاس از گناهان کبیره است و هر شخصی که بخواهد بذر یاس و ناامیدی در دل مردم ایجاد کند، گناهی کبیره انجام داده.

استاندار اصفهان تصریح کرد: پس بر عهده رسانه ها و مسئولین است که در جهت افزایش امید و توکل برای پیشرفت نظام و اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت قدم بردارند. معتقدم که اطلاع رسانی درست و ارتباط موثر و پاسخ گویی به افکار عمومی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این موضوعی است که در جلسه شورای اداری هم بر آن تاکید کردم که تمامی ادارات و تمامی مسئولان مکلف هستند نهایت تلاش و توان خود را برای ارتباط صحیح با مردم و رسانه ها به کار گیرند و از تمامی توان و ابزارهای خود برای امید آفرینی، ایجاد نشاط اجتماعی و تبین اهداف و سیاست های نظام و دولت استفاده کنند.

رضایی ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر بین مدیران استان با اصحاب رسانه را مجددا مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی سعی کنند شکایتی از هیچ خبرنگاری نداشته باشند و ما هم نداریم. حتی برخی بی مهری ها در فضای مجازی را با سعه صدر از آن گذشتیم، علی رغم نامهربانی‌ای که به دروغ در حق مجموعه استانداری انجام شده بود.

فرهنگ پاسخ گویی در بین مدیران نهادینه نشده

استاندار اصفهان با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ پاسخ گویی آنچنان که باید و شاید در میان مدیران نهادینه نشده، افزود: شایسته است اصحاب رسانه و صاحبان قلم در این زمینه قلم فرسایی کنند تا این مهم محقق شود.

رضایی در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت سرمایه گذاری در استان گفت: زمانی که  من به عنوان استاندار منصوب شدم این گونه مطرح می شد که اصفهان سرمایه گریز است و این مطلب برای من ایجاد ناراحتی کرده بود، در بررسی های انجام شده به این جمع بندی رسیدیم که این موضوع به طور کامل و آنگونه که مطرح می شد صحت نداشت.

وی افزود: برای درمان این موضوع چند راهکار در نظر گرفتیم، و با توجه به اینکه یک جنگ تمام عیار اقتصادی از جانب آمریکا علیه یک نظام الهی در جریان است، متوجه شدیم که برخی از مدیران به قوانینی استناد می کردند که آن قوانین متناسب با زمان جنگ نبود، بلکه قوانین عادی کشور بود، در حالی که در شرایط جنگی بایستی با قوانین زمان جنگ حرکت کرد، بنابراین این مسئله را احصا کردیم، از مدیران خواستیم متناسب با زمان جنگ رفتار کنند، علاوه بر آن با اتکا به تدابیر مقام معظم رهبری و برخی اقدامات دولت مثل پر رنگ کردن مباحث اقتصاد مقاومتی و با استناد به مصوبات سران سه قوه، توانستیم قواعد زمان جنگ را برای مدیران اصل قرار دهیم، در این راستا چند مدیر جابه جا و افرادی جایگزین شدند که دید ملی داشته باشند و تلاش کردیم سرمایه گریزی در استان به سرمایه پذیری تبدیل شود.

در بانک ها قوانین کشوری ملاک رفتار است

استاندار اصفهان در همین خصوص با ذکر مثالی تاکید کرد: در بحث بانک ما با دو دسته قوانین مواجه هستیم، اول قوانینی که بانک مرکزی ابلاغ می کند، دوم قوانینی که هر بانک خود ابلاغ می کند، اما امروز صراحتا اعلام می کنم هیچ بانکی در استان حق ندارد قوانین و بخشنامه های خود را ملاک رفتار قرار دهد، بلکه قوانین و مقررات و بخش نامه های بالاسری را باید مبنای رفتار خود قرار دهند.

پورتال جامع سرمایه گذاری در استانداری فعال است

معاون اقتصادی استاندار نیز در این نشست در خصوص اقدامات انجام شده برای جذب سرمایه ها در استان اصفهانگفت: در حوزه سرمایه گذاری اصلاح ساختارها انجام شده و اگر مسائل و مشکلاتی هنوز وجود دارد، آماده شنیدن و درصدد رفع آن هستیم.

قاضی عسگر با ابراز خوشحالی از ایجاد پرتال سرمایه گذاری که قبل از قبول مسئولیت ایشان در استانداری راه اندازی شده بود گفت: سعی کردیم آن پورتال را تکمیل و تسهیل کنیم. وی از اصحاب رسانه خواست برای اطلاع رسانی در خصوص وجود این پورتال همراهی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد بر اساس چند داده موجود در استان، روند بیکاری نسبت به  ۲۰۰ روز قبل کاهشی شده و از ۱۴.۱ درصد به ۱۰.۷ درصد در سه ماهه اول امسال رسیده است و امیدواریم این روند کاهشی به سمت تک رقمی شدن سوق پیدا کند. 

کد خبر 385236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.