قلع و قمع ۱۴ویلای غیرمجاز در حاشیه زاینده‌رود/ عادل فردوسی پور مجرم شناخته شد

جزییات محکومیت عادل فردوسی‌پور در دادگاه، کشف ۶۸ پک شیشه از شکم جوان ۳۲ ساله، مرگ سه تن بر اثر سقوط پراید از پل کاکارضا، شیوه‌های انتقال موادمخدر به داخل زندان‌ها، انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور، قلع و قمع ۱۴ ویلای غیرمجاز در حاشیه زاینده رودعناوین خبرهای بسته خبری اجتماعی ۱۷ مردادماه ایمنا است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ‌برمک اسلامی معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: روز چهارشنبه ۱۴ ویلای غیرمجاز در حاشیه زاینده‌رود قلع و قمع شد. این طرح‌ها در اراضی ملی حاشیه زاینده‌رود مستند به ماده س قانون حفاظت و بهره برداری  با هدف جنگل‌کاری اقتصادی احاله مدیریت  شده بود.

وی افزود: روز گذشته با حضور رئیس دادگستری شهرستان سامان و عوامل انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان قلع و قمع ۱۴ ویلای حاشیه زاینده‌رود صورت گرفت.

اسلامی به تمام بهره‌برداران منابع طبیعی تاکید کرد: از هرگونه ساخت و ساز در اراضی موضوع قراردادهای جنگلکاری ماده ۳ اکیدا خودداری  کرده و در صورت نیاز به احداث اتاقک کارگری برای اخذ مجوز به اداره کل منابع طبیعی استان مراجعه کنند، گرچه این طرح‌‎ها قابل خرید و فروش نیستند.

جزییات محکومیت عادل فردوسی‌پور در دادگاه

بنابر خبرهای منتشر شده در برخی منابع خبری عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر تلویزیون به علت شکایت یک شاکی خصوصی در دادگاه مجرم شناخته شد.

وی پس از شکایت یک شاکی خصوصی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری تهران به جرم افترا، محکوم و مجرم شناخته شد.  

این محکومیت مربوط به پخش تصاویر فرد شاکی، در برنامه نود است.

کشف ۶۸ پک شیشه از شکم جوان ۳۲ ساله

به گفته فرمانده یگان‌های حفاظت فیزیکی اماکن پلیس پیشگیری پایتخت  حدودا ۱۳۰ گرم مواد روانگردان شیشه از داخل شکم مردی جوان کشف شده که فردی او را برای انجام مداوا به بیمارستان منتقل کرده و متواری شده بود.

سرهنگ عباس کرمی راد در تشریح این خبر بیان داشت: بامداد جاری ماموران انتظامی مستقر در بیمارستان لقمان از انتقال فرد جونی به بیمارستان مطلع شدند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد داخل شکم این فرد بسته‌های مشکوکی وجود دارد.

در تحقیق از کارمندان بیمارستان، مشخص شد فردی ساعت سه بامداد جاری با خودروی شخصی خود، فرد جوان را به بیمارستان آورده و مدعی شده است او بعد از خوردن یک آبمیوه حالش خراب می‌شود و از ناحیه شکم احساس درد و تالم می‌کند.

با توجه به این موضوع، سریعا فرد مصدوم به اتاق عمل منتقل و بسته‌های مشکوک خارج و مشخص شد که آن‌ها ۶۸ پک مواد روانگردان شیشه به مقدار حدودا ۱۳۰ گرم هستند؛ در ادامه با توجه به وخیم بودن حال فرد مصدوم که جوانی ۳۲ ساله ساکن حومه تهران بود بازجویی از او صورت نگرفت و برای انجام مداوا به آی. سی. یو منتقل شد که همچنان تا مداوا شدن حالش تحت نظر پزشکان قرار دارد.

بی تدبیری در روزهای پساسیل هم قربانی می گیرد!

رئیس مرکز فوریت های پزشکی سلسله از توابع استان لرستان گفت: یک دستگاه خودروی پراید که نیمه شب گذشته از الشتر به سمت خرم آباد در حرکت بود به دلیل ناآگاهی و بعلت عدم نصب تابلوهای مسدودی جاده از پل تخریب شده کاکارضا سقوط کرد.

بی اطلاعی خانواده کرجی از تخریب شدن پل کاکارضا منجر به سقوط خودروی آنان و مرگ هر سه تن اعضای این خانواده شد.

سعید دارایی با اشاره به تلاش چندین ساعته نیروهای مرکز فوریت های پزشکی شهرستان و نیروی انتظامی، افزود: با تلاش فراوان اجساد پدر، مادر و دختر خانواده از خودرو خارج و به سردخانه منتقل شدند.

پل کاکارضا در فروردین ماه امسال بر اثر جاری شدن سیل تخریب شد که بر اثر تخریب پل و سقوط خودرو یک نفر جان خود را از دست داد.

وزارت بهداشت تمام شکایات حقوقی خود را از اهالی رسانه پس می گیرد

سعید نمکی، وزیر بهداشت ضمن عرض احترام و ادب به شهدا، بویژه شهدای رسانه گفت:بیش ترین هدیه که می توانم به خبرنگاران بدهم ادای احترام است و این درخواست که برای ارتقا نظام سلامت به ما کمک کنند. من درهای وزارت خانه را همواره به روی این عزیزان باز نگاه خواهم داشت و دوم اینکه، من خود هرگز از اصحاب رسانه شاکی نبودم، اما سپرده ام هر شکایتی وزارت بهداشت به عنوان شخصیت حقوقی از اهالی رسانه یا خبرنگاری داشته است باید پس بگیرد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸ منتشر شد

به گزارش روز پنجشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری امسال مجاز به انتخاب رشته شده اند، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت دفترچه راهنمای مرتبط با هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر یا زبان اقدام کنند.

فرآیند انتخاب رشته از یکشنبه ۲۰ مردادماه جاری آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه دارد.

همچنین ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با هدف ارائه مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش در دسترس علاقه­ مندان قرار گرفت.

داوطلبان می توانند این ویژه نامه را از روزنامه فروشی های سراسر کشور تهیه کنند.

اختصاص ۴۱ پایگاه آموزش و پرورش اصفهان برای انتخاب رشته

غلامرضا شاهمرادی رییس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در این پایگاه ها حدود ۲۱۲ نفر از مشاوران تحصیلی، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش به امر انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان که بیشتر آنها دانش آموزان پایه دوازدهم هستند نگاه تک بعدی ندارد.

شاهمرادی ادامه داد: انتخاب رشته در پایگاه های آموزش و پرورش براساس رتبه و عوامل درونی و بیرونی تاثیرگذار بر داوطلب از جمله علاقه، ارزش ها، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی و همچنین وضعیت اقتصادی و خانوادگی فرد صورت می پذیرد.

این مسوول با اشاره با اینکه هزینه انتخاب رشته در پایگاه ها براساس شرایط و وضعیت هر منطقه ای متفاوت است گفت: کمترین میزان تعرفه ۴۰ هزار تومان و بیشترین آن ۱۲۰ هزار تومان است که البته مشاوران در صورت شناسایی افراد ناتوان به لحاظ مالی این کار را بصورت رایگان انجام می دهند.

شیوه‌های عجیب انتقال موادمخدر به داخل زندان‌ها

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره برنامه‌های پلیس برای برخورد با افرادی که قصد انتقال موادمخدر را به داخل زندان‌ها دارند، گفت: مجرمان با هر شیوه‌ای درصدد انتقال موادمخدر به محیط‌های مختلف برای مصرف و خرید و فروش هستند.

او با بیان اینکه محیط زندان‌ها یکی از اماکن مورد توجه مجرمان به ویژه فروشندگان و توزیع کنندگان موادمخدر است، افزود: مجرمان با جاسازی موادمخدر در داخل بدن، اجسام، پرتاب کردن و غیره، موادمخدر را به داخل زندان‌ها منتقل می‌کنند و این موضوع همچنان وجود دارد.

امسال بیش از ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند

سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: این‌که اشکالی که در نظام تعلیم و تربیت ما وجود دارد این است که نمای مشکلات این نظام را به جامعه تصویر می‌کنیم به عنوان مثال نمای معلمی را نشان می‌دهیم که دانش‌آموزی را کتک زده یا حق و حسابش را می‌خواهد البته ما شرمنده معلمان نجیب کشورمان هستیم، چرا که از بعد از انقلاب تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات آنان تلنبار شده و ما کوتاهی کردیم و این نمای معلمی نیست؛ چرا که ما معلمانی را در جامعه داریم که ۴۰۰ کیلومتر را طی مسیر می‌کنند تا به دانش‌آموزان عشایری کشورمان آموزش لازم را بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیر موفق آموزش و پرورش مدیری است که چهار خانه فرهنگ ساخته باشد در حالی که نمی‌گوییم این مدیر در راستای فرآیند و فراگرد تعلیم و تربیت چقدر منشا اثر بوده است.

حسینی اضافه کرد: به لحاظ نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم چراکه اول مهرماه امسال بیش از ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند این در حالیست که ورودی‌ها ما ۲۰ هزار معلم است و باید کمبود ۴۰ هزار معلم را با ۱۲ روش پر کنیم و حتی یک کلاس بدون معلم در اول سال تحصیلی برایمان قابل قبول نیست.

رییس قوه قضاییه: از آزادی رسانه‌ها حمایت می‌کنیم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه ما از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم گفت: کسی با نقد هیچ مخالفتی ندارد؛ به ویژه زمانی که آن نقد، نقد منصفانه است، نقد منصفانه می‌تواند در جهت کمک به دستگاه‌ها، نظام اداری کشور و مجموعه دستگاه قضایی موثر باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: نقد منصفانه حتماً می‌تواند کمک کند و ما نیز حتماً از آن استقبال می‌کنیم. نقد منصفانه می‌تواند در بهتر دیدن ما نسبت به مسائل و در جهت رفع مشکلات کمک کند و دوستان از همین موضع اگر نکاتی را مطرح می‌کنند، حتماً مورد استقبال هستند و مشکلی در این جهت وجود ندارد.

وی گفت: ما در دستگاه قضایی خود را موظف به حمایت از آزادی رسانه‌ها و مطبوعات می‌دانیم و معتقدیم که این آزادی به نفع مردم و کشور است.

صدور مجوز حفاظت برای بیش از ۲ میلیون هکتار جنگل در کشور

خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از صدور مجوز حفاظت برای بیش از ۲ میلیون هکتار جنگل در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته برای یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار جنگل مجوز حفاظت صادر شده بود، امسال این رقم به دو میلیون و ۷۰ هزار هکتار رسیده است و برای هر هزار هکتار یک نیرو اختصاص دادیم، اما همچنان قاچاق و بریدن چوب دیده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۷ هزار پرونده برای تخریب‌گران کوچک و بزرگ تشکیل شده، اما به عنوان مثال زمانی که یک روستایی را به دلیل تجاوز به عرصه منابع طبیعی به مدت چهار ماه روانه زندان کردیم کل روستاییان در مقابل منابع طبیعی ایستادند و در مقابل همه منفور شدیم.

ضبط یک یکدستگاه شورلت قاچاق و محکومیت میلیاردی متهم در تهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از ضبط یک یکدستگاه شورلت قاچاق و محکومیت میلیاردی متهم در تهران خبر داد.

وی از ارسال گزارش معاونت پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز فاتب به این اداره کل خبر داد و گفت: پرونده متهم از سوی شعبه ۲۹ ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تهران مورد رسیدگی قرارگرفت.

اسفنانی افزود: پس ازاحراز تخلف، متهم به پرداخت مبلغ ۶ میلیارد ریال جزای نقدی درحق دولت و ضبط کالای مکشوفه (خودروی شورولت) به نفع دولت محکوم شد.

۵۰ هزار پزشک، تخصص و فوق تخصص دارند

حمید اکبری، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، با اشاره به تعداد پزشکان فارغ التحصیل و مشغول به کار اظهار داشت: از ۱۷۵ هزار پزشک ثبت نام شده در سازمان نظام پزشکی، ۵۰ هزار نفر تخصص و فوق تخصص گرفته اند و مابقی پزشکان عمومی یا در دوره تخصصی مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ هزار دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول به تحصیل داریم افزود: این جمعیت تا هفت سال آینده به تعداد ۱۷۵ هزار پزشک اضافه می‌شوند و ۲۰۰ هزار پزشک وارد بازار کار خواهند شد.

ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد تا پایان سال

سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد ۲۲ هزار شغل برای مددجویان در چهار ماهه نخست سال جاری، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم امداد، سالانه باید ۷۰ هزار اشتغال برای مددجویان ایجاد شود و به همین منظور امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۸ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شد، اضافه کرد: در چهار ماهه نخست امسال نیز ۲۲ هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.

بختیاری افزود: از سال ۷۴ تا سال ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار خانواده در نتیجه اشتغال و توانمندسازی، از حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند و این نشان می‌دهد تمرکز در ایجاد اشتغال چه اندازه مهم است.

کد خبر 385234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.