سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی در بهارستان

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: در این شهر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در حال انجام است و ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه گذاران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا احمدی امروز- پنجشنبه ۱۷ مردادماه ۹۸- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، استقرار ۳۲۰ هزار نفر در شهر جدید بهارستان پیش‌بینی شده است که تاکنون اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از این هدف تحقق یافته است.

وی از امضاء یک تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و شرکت عمران شهر بهارستان خبر داد و تصریح کرد: خردادماه امسال تفاهم نامه همکاری بین شرکت عمران بهارستان و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با موضوع مشارکت در اجرای محله سازی بخشی از بلوک ۲۳۲ فاز سه شهر جدید بهارستان با ارزش یک‌هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال به امضاء رسید.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به مفاد این موافقت‌نامه اظهار کرد: مشارکت در اجرای محله‌سازی بخشی از فاز سه شهر جدید بهارستان به مساحت ۷۶ هزار متر مربع در قالب  ۱۰۸ قطعه زمین مسکونی به مساحت عرصه ۳۸ هزار و ۲۸۶ مترمربع و ۷۰۰ واحد مسکونی با زیربنای اعیانی ۵۷ هزار و ۴۳۰ مترمربع، آماده‌سازی چهار قطعه زمین تجاری برای احداث یک‌هزار و ۱۴۰ متر مربع، یک قطعه زمین ورزشی روباز برای احداث چهار هزار و ۶۰۰ متر مربع، یک قطعه زمین آموزشی برای احداث مدرسه به مساحت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع، یک قطعه زمینی مذهبی برای احداث مسجد به مساحت هزار مترمربع  و سه قطعه زمین با کاربری فضای سبز به مساحت ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع از مفاد این تفاهم‌نامه همکاری دوطرفه است.

وی با اشاره به تعهدات بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، افزود: احداث و آماده بهره‌برداری کردن موضوع مشارکت با احتساب هزینه‌های مرتبط با اخذ پروانه ساختمانی از قبیل طراحی مقدماتی و اجرایی و تهیه همه نقشه‌های اجرایی شامل تاسیسات مکانیکی، برقی، سازه، معماری، عوارض آموزش و پرورش، بیمه اجباری کارگران، بیمه حوادث و شخص ثالث و مسئولیت مدنی، هزینه‌های نظام مهندسی برای  احداث ۹۳هزار و ۴۰۰ مترمربع زیر بنا با کاربری‌های مسکونی، تجاری، ورزشی، مذهبی، آموزشی و فضای سبز از جمله تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در این موافقت‌نامه است.

احمدی خاطرنشان کرد: سهم آورده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۸۴.۵۶ درصد و سهم آورده شرکت عمران شهر جدید بهارستان معادل ۱۵.۴۴ درصد از کل مشارکت است.

وی گفت: قرارداد مشارکت احداث مجتمع مسکونی ویژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع در اراضی غرب بهارستان بین شرکت عمران بهارستان و یک شرکت فنی و مهندسی امضاء شده است.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه ۷۰ هکتار از زمین‌های غرب بهارستان برای ایجاد واحدهای مسکونی، نقشه‌برداری و تحویل مالکان شده است، اظهار کرد: این اراضی در قالب یک‌هزار و ۳۷۰ پلاک پیاده‌سازی و به مالکان واگذار شده است. 

وی با بیان اینکه آسفالت خیابان ‌های اصلی فاز دوم و سوم در شهر بهارستان آغاز شده است، تصریح کرد: برای آسفالت این خیابان‌ها ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

احمدی از پیشرفت ۴۵ درصدی تکمیل و آماده‌سازی بلوک‌های ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۲۶ شهر بهارستان خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح شامل آماده‌سازی سه محله از فاز دوم این شهر، تا کنون ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل آمادهسازی این بلوکها در فاز دوم، امسال تحولی را در زمینه آمادهسازی این بخش از شهر جدید بهارستان شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه در هفته دولت پارک محله چهار بهارستان افتتاح می‌شود، گفت: برای احداث آرامستان در بهارستان با هماهنگی مشاور طرح جامع زمینی را مشخص و به فرمانداری اعلام کردیم تا پس از تایید در اختیار شهرداری قرار گیرد و مراحل اجرایی آن آغاز شود.

 وی با تاکید بر اینکه برای احداث بیمارستان در بهارستان نیز پیگیریهای زیادی انجام شده است، افزود: جای بیمارستان در شهر بهارستان خالی است، از این رو در صدد جذب سرمایهگذار بخش خصوصی و حتی دولتی برای احداث آن در شهر بهارستان هستیم.

کد خبر 385233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.