جلسات شورای شهر زرین شهر علنی برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی زرین شهر از برگزاری جلسات این شورا به صورت علنی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام مجید سبکتکین در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با تسلیت شهادت محمود صارمی اظهار کرد: هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است که این مهم نشان دهند اهمیت و جایگاه فعالیت خبرنگار دارد که  نه تنها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرین هستند بلکه در مواقع حساس از جان خود گذشته و در ایثار اجتماعی نیز نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه خبرنگاران نباید  مورد غفلت قرار بگیرد، افزود: موضوع امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران از جمله دغدغه خبرنگاران به شمار می آید و دولت و مجلس باید چاره ای برای کاستن این نگرانی انجام دهند تا جایگاه آنها حفظ شود و مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه خبرنگاران مشاوران خوبی برای مدیران به شمار می آیند، افزود: خبرنگاران به دلیل انکه در بطن جامعه قرار دارند ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته و مسایل را از بیرون از مجموعه شورای اسلامی شهر می نگرند و با توجه به اینکه شورای های اسلامی بر آمده از متن مردم هستند با برقراری ارتباط با  رسانه ها می توانند عملکرد بهتر از خود به نمایش بگذارند.

وی خبرنگاران را گوش و چشم مردم برای شورای اسلامی و حلقه ارتباطی بین آنان دانست و تصریح کرد:  اهیم تاطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد و تصمیم گیری های شورای اسلامی شهر بر هیچکس پوشیده نیست و در این مسیر رسانه ها می توانند نقش خود را در راستای پیوند شورای اسلامی شهر با مردم به خوبی ایفا کنند.

سبکتکین با دعوت از شهروندان برای حضور در جلسات علنی شورای اسلامی زرین شهر، ادامه داد: شورای اسلامی زرین شهر در سال سوم فعالیت خود در تلاش است تا زمینه برگزاری جلسات شورا در صحن علنی با حضور مردم را فراهم کند از این رو از نسل جوان، نخبگان و اصحاب رسانه دعوت می شود در اینگونه جلسات حضور یابند و از نزدیک شاهد فعالیت خادمان خود در شورای شهر باشند.

وی اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی زرین شهر تمایل دارند وقایع پارلمان محلی به شهروندان انعکاس داده شود تا آنان نیز با تحلیل و بررسی عملکرد آنان در صورت نیاز انتقادات خود را به ما منتقل کرده تا بتوانیم فعل خدمتگذاری را به درستی صرف کنیم.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خواستار حرکت خبرنگاران به سمت آشنا کردن مردم با وظایف قانونی شهرداری و شورای اسلامی شهر شد و گفت: باید توجه داشت شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و شامل بودجه‌های دولتی نمی‌شود اما بسیاری از مردم همچنان فکر می کنند پروژه های عمرانی شهرداری ها  دارای بودجه دولتی است و این درحالیست که اعتبارات مورد نیاز اینگونه اقدامات از دریافت عوارض نوسازی، کسب و پیشه، خودرو، عوارض ارزش افزوده و بهای خدمات تامین می شود.

وی عنوان کرد: مشارکت شهروندان در اداره شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به نوعی کلید توسعه شهر به شمار می آید از این رو اقدامات مدیریت شهری باید به درستی توسط خبرنگاران به شهروندان انعکاس یابد تا در نهایت شاهد افزایش مشارکت انان باشیم.

کد خبر 385220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.