۱۲ درصد جان‌باختگان تصادفات کودکان هستند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۱۲ درصد از جان باختگان تصادفات کشور کودکان زیر ۱۲ سال هستند و باید برای کاهش این میزان تلفات برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

سید کمال هادیان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با شاره به رویکرد جدید پلیس راهور ناجا اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های روز به خصوص در حوزه معاینه و تحویل داده‌های کلان از اقدامات در دستور کار پلیس است، ما بانک‌های اطلاعاتی زیادی داریم که باید از آنها بهره برداری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این داده ها در ۹ کلانشهر کشور تحلیل شده  است، افزود: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که معابر، تابلوها، دوربین ها، حضور پلیس، هم افزایی پلیس و شهرداری ها در حوزه حمل ونقل و استفاده مردم از خطوط عابر پیاده، روگذرها، زیرگذرها، استفاده کلاه ایمنی توسط موتور سواران، استفاده از کمربند و حرکت بین خطوط چه مقدار در انضباط بخشی و کاهش تصادفات و تلفات نقش دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص تحلیل‌های پلیس راهور ناجا در شهر اصفهان تصریح کرد: در تحلیل این داده‌ها در اصفهان دریافتیم یک تمرکز ویژه در بحث عابر پیاده وجود دارد، این تمرکز در برقراری امنیت تردد عابر پیاده در رینگ اصلی و مرکزیت شهر سبب شده است که در سال ۹۷ به شدت تلفات و جانباختگان آن‌ها کاهش یابد.

وی گفت: همچنین در کلانشهر اصفهان نیم نگاهی نیز به مسائل موتورسیکلت‌سواری وجود دارد، اما با این وجود تخلفات و حوادث موتورسیکلت مانند عابر پیاده کاهش پیدا نکرده و هنوز تخلفات رانندگان بالا است.

میزان تصادفات موتورسیکلت‌سواران در اصفهان نگران کننده است

هادیان‌فر آمار تصادفات موتورسیکلت در شهر اصفهان را نگران کننده دانست و اظهار کرد: در تخلفات خیابانی و درون شهری در کل حوادث موضوعی که باعث نگرانی این است که ۲۴ درصد جان‌باختگان در اصفهان مربوط به رانندگان و ۳۴ درصد سرنشینان هستند که خود در تخلف و تصادف بی‌نقش هستند، یعنی این افراد هیچ دخالتی در رانندگی ندارند و نوعاً به دلیل بی توجهی و عدم استفاده از کمربند جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا کشور با بیان اینکه تعداد زیادی از جان باختگان تصادفات کودکان هستند، تصریح کرد: در آمار جان باختگان ۹ تا ۱۲ درصد بچه ها هستند که در تصادفات به خصوص تصادفات شدید جان خودشان را از دست می دهند، از این جهت امیدواریم جلسات همفکری ترافیکی بیشتر ادامه یابد و بحث های کاربردی در آن صورت بگیرد زیرا ما نیازمند صحبت های روبنایی، کلی و تجملاتی نیستیم ما باید به راهبردهای مشخصی در این جلسات برسیم و به آنها عمل کنیم و وفادار به راهبردها و برنامه ها باشیم و بتوانیم در آن راستا گام های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه باید دو کار مهم در کشور انجام شود، ادامه داد: بعد از تحول سیستمی که در کنترل تخلفات شهری انجام دادیم  باید با رویکردی درست و استفاده از فناروی اطلاعات دو کار مهم در حوزه پلیس راهور ناجا انجام بگیرد؛  توسعه انضباط ترافیکی در کشور و کاهش آمار جان‌باختگان و مجروحان در تصادف دو موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد.

فرهنگ خوب ترافیکی شهروندان اصفهان

هادیان‌فر با تقدیر از مردم اصفهان به دلیل فرهنگ ترافیکی بالا ادامه‌ داد: کلانشهر اصفهان جزء شهرهای بسیار خوب کشور است، البته همه مردم ما دارای فرهنگ بالایی هستند اما این موضوع در اصفهان که یک شهر فرهنگی است بیشتر نمود پیدا می‌کند؛ اصفهان سابقه‌ای کهن دارد، زیبایی شهر، معابر، علائم و غیره همه چیز خوب است.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد علل شکل گیری تصادفات به خطای عامل انسانی برمی گردد، افزود: باید آموزش عمومی و فرهنگسازی صورت بگیرد تا منجر به تغییر رفتار در جامعه در حوزه ترافیک شود؛ امیدوارم روزی برسد که شهر اصفهان به عنوان شهر نمونه کشور در حوزه ترافیک و فناوری اطلاعات و کمپین های اجتماعی باشد.

فرهنگ داریم، آموزش ضعیف است

رئیس پلیس راهور ناجا کشور با بیان اینکه معتقدم فرهنگ وجود دارد اما آموزش ضعف دارد، تصریح کرد: گاهی غبطه می خورم به اینکه چرا کشور ما با این سابقه فرهنگی و پیشینه کهنی که دارد نسبت به اروپایی ها در حوزه ترافیکی دارای ضعف است.

 وی با اشاره به اینکه وضع اصفهان به دلیل فلاتی بودن با تهران متفاوت است، گفت: اصفهان یک شهر فلاتی است و از همین جهت مردم در شرق و غرب و جنوب و شمال شهر می توانند راحت دوچرخه استفاده کنند، اما شهرداری‌ها باید معابر ویژه ای را برای ایمنی جان دوچرخه سواران ایجاد کنند.

هادیان‌فر افزود: روزی می‌گفتند اصفهان شهردوچرخه ها است آن موقع ماشین نبود، سرعت بالا نبود، امروز کسی که دوچرخه سوار می شود احساس ایمنی نمی‌کند چون خط کشی اش مشخص نیست و قانونی نداریم که اگر فرد از این خط کشی دوچرخه را زد پیگیری قانونی صورت بگیرد؛ مردم باید احساس ایمنی کنند تا سمت دوچرخه بروند؛ در اصفهان کارهای خوبی انجام شده اما باید شرایط بهتری ایجاد شود.

کد خبر 385182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.