خبرنگاران در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند

شهردار بوشهر به مناسب روزخبرنگار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار و حقیقت جوی جامعه در نقد آگاهانه و هدایت افکار عمومی، مبارزه با بی عدالتی، فساد، بی اخلاقی ها و انعکاس کاستی ها و محرومیت ها و مهم تر از همه برقراری عدالت اجتماعی و تبعیض زدایی نقش مهمی بر عهده دارند.

به گزارش ایمنا سیدنورالدین امینی شهردار بوشهر در صفحه ایسنتاگرام خود آورده است:

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ از آن روی که آن یگانه حقیقت نگار هستی به قلم شرافت وآبرویی ابدی بخشید، این خود افتخاری بزرگ و مسئولیت و تعهدی سنگین برای صاحبان قلم و اصحاب رسانه است. چرا که خداوند خود به حقیقت راستین قلم و اندیشه سوگند یاد کرده است تا همواره پیام آوران این راه کورسوی چراغی باشند تا همیشه ی تاریخ و در تاریک ترین لحظات زندگی و تمدن بشری حقیقت و نور امید زنده باشد.

هفدهم مرداد سالروز شهادت خبرنگار متعهد و شجاع، شهید "محمود صارمی" به عنوان روز خبرنگار پویندگان راه آگاهی و اندیشه ورزی نامگذاری شده است.  نمادی از تلاش و سخت کوشی مجاهدانی است که عاشقانه و بی پروا در عرصه سترگ اطلاع رسانی جان خود را بر کف نهاده و باعشقی وصف ناپذیر به کار و حرفه خود ، پروازی بی پایان و خستگی ناپذیر بخشیدند.دیده بانانی که در وادی خرد و نیک اندیشی، در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکّب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار، ستارگانی جاوید شدند.
این روز فرصت ارزشمندی است تا از جایگاه معنوی و از زحمات و تلاش های صادقانه اصحاب رسانه در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه تقدیر به عمل آید.

خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار و حقیقت جوی جامعه در نقد آگاهانه و هدایت افکار عمومی، مبارزه با بی عدالتی، فساد، بی اخلاقی ها و انعکاس کاستی ها و محرومیت ها و مهم تر از همه برقراری عدالت اجتماعی و تبعیض زدایی نقش مهمی بر عهده دارند و می توانند با شناخت انتظارات، خواست ها و نیازهای مردم و انتقال دو سویه آن  بین مردم و مسئولان نقش مهم خود را در تعالی و ساخت کشور و ایجاد افق روشن برای فردایی بهتر ایفا کنند.
در عرصه ی مدیریت شهری تلاش خبرنگاران و امروزه به وجود شبکه های گسترده ی اجتماعی و فناوری های نوین ارتباطی و حضور هزاران شهروند خبرنگار زمینه ساز جلب مشارکت شهروندان در توسعه شهر و افزایش همبستگی اجتماعی، تعمیق باورهای دینی، اخلاقی و تبیین هویت فرهنگی، آگاهی و شفافیت و در نهایت جلب اعتماد اجتماعی و روحیه امیدواری در جامعه شهری خواهد بود. 
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه و تبریک این روز به همه خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی و شهروندان آگاه و بیدار در عرصه ی اجتماعی مراتب سپاس و تقدیر خود را از زحمات این عزیزان بدین وسیله اعلام می دارم و از درگاه خداوند متعال برای همگان سربلندی، عزت و توفیق روز افزون مسئلت می کنم.» 

کد خبر 385181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.