ارائه خدمات به معلولان در ۵۰ درصد ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در کمتر از ۵۰ درصد ایستگاه‌های راه‌آهن و فرودگاه‌های کشور سرویس خدمات ویژه معلولان ارائه می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، مهدی جمالی نژاد در هشتمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور افزود: ارائه خدمات ویژه معلولان در دانشگاه‌های دولتی و آزاد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری و گزارش شده است.

وی با اشاره به بررسی ۵۵۸ واحد دانشگاهی آزاد در کشور گفت: فقط ۶۴ درصد ورودی های این واحدها، ۱۸ درصد سرویس های بهداشتی، ۳۹ درصد آسانسورها و ۴۴ درصد سطوح شیبدار مناسب سازی شده و این پایش در دانشگاه های دولتی هنوز انجام نشده است.

جمالی نژاد افزود: ارائه خدمات ویژه معلولان در امور بانکی از بانک مرکزی پیگیری و نتایج جلسات مرتبط با حوزه گردشگری و مناسب سازی اماکن مربوطه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه آتی ستاد ارائه شود.

 رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها افزود: از ۱۰۴ ایستگاه راه آهن و ۵۴ فرودگاه کشور، کمتر از ۵۰ درصد سرویس خدمات ویژه معلولان دارند که زیبنده کشورمان نیست.

 جمالی نژاد، پیگیری تدوین استاندارد بالابرها از سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و پیگیری رعایت ضوابط معلولان در ساخت و سازها به ویژه در شهرها و روستاهایی که درگیر سیلاب بوده‌اند را خواستار شد.

 وی گفت: کمیته فنی و تحقیقاتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با حضور معاونان شهرسازی و معماری شهرداری های کلان شهرهای کشور، نمایندگان سازمان حمل و نقل جاده ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت فرودگاههای کشور، سازمان ملی استاندارد و سازمان بنادر و کشتیرانی تشکیل شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: از ظرفیت پژوهشی دانشگاهها در زمینه مناسب سازی نیز استفاده شود.

وی از برگزاری جشنواره فیلم های کوتاه با موضوع تشویق و ترویج مناسب سازی توسط سازمان های مردم نهاد عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در سال آینده خبر داد.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین اعلام کرد: ضوابط و مقررات در حوزه مناسب سازی به هنگام شده و در فرآیند طرح و تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.
 رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در ۷۶ درصد شهرداری ها چک لیست مناسب سازی در فرآیند صدور پروانه ساختمانی اعمال می شود.

 جمالی نژاد همچنین از ارزیابی عملکرد و نحوه تشکیل ستادهای استانی هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در سال ۹۷ خبر داد و  گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کرمان رتبه های اول تا سوم را بدست آورده اند و استان سمنان کم کارترین استان در این موضوع بوده است.

کد خبر 385180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.