المپیک در انتظار سروقامتان ایرانی

تیم ملی والیبال مردان ایران در چهارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک فردا (جمعه) در اولین دیدار به مصاف کوبا خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، والیبال چند سالی است که با نتایج خوب و قابل توجه، جای خود را در میان ورزش دوستان باز کرده است. اوج کار این ورزش در مسابقات لیگ جهانی سال جاری بود که تیم ملی ایران با نتایج عالی توانست به دور نهایی مسابقات راه پیدا کند، اما در مرحله نهایی سروقامتان ایران نتوانستند درخشش مرحله گروهی تکرار کنند و درنهایت ششم شد.

پس از این مسابقات و استراحی کوتاه اردو تیم ملی والیبال بار دیگر تشکیل شد، اما اینبار برای صعود به المپیک. در سال ۲۰۱۶ و پس از ۵۲ سال توانستند جواز صعود به المپیک را بگیرند و در ریو حاضر شوند. اکنون والیبالیست‌های ایرانی برای تکرار این موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو باید در روسیه حاضر شوند و با کوبا، مکزیک و کشور میزبان رقابت کنند.

تیم ملی روز گذشته به روسیه رسید و اردو خود را در شهر سنت‌ پترزبورگ برپا کرد، در این روزها افراد مختلفی از جمله سردار آزمون در محل تمرینات تیم حاضر شد و با بازیکنان تیم ملی دیدار کرد. پیش از اردو زمزمه‌هایی از نارضایتی ملی‌پوشان در مسائل مالی به گوش می‌رسید، اما شب قبل سفر، فدراسیون والیبال با کمک اسپانسر خود با برپایی مراسمی در فرودگاه امام خمینی، تیم را شارژ مالی کردند.

رقیب اول ایران در راه المپیک کوبا است، کشوری از آمریکای جنوبی که در والیبال سابقه زیادی دارد و با ۲۲ بار حضور در لیگ جهانی از اعتبار بالایی برخوردار است. حاصل حضور تیم کوبا در لیگ جهانی کسب یک قهرمانی در سال ۱۹۹۸، کسب پنج نایب قهرمانی و دو مقام سومی است.

تیم ملی کوبا پیش از این هفت بار در المپیک حاضر بوده و بعد از آمریکا با ۱۱ حضور در المپیک، بیشترین آمار را در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی دارد. ضمن اینکه این کشور در سال‌های ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ جواز حضور در المپیک را کسب کردند، اما  این بازی‌ها را تحریم کردند. کوبایی‌ها بهترین نتیجه خود را با کسب مدال برنز در المپیک سال ۱۹۷۶ گرفتند.

تیم ملی ایران و کوبا در اولین بازی مقدماتی المیپک فردا _جمعه ۱۸ مردادماه_ ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم می‌روند.

کد خبر 385171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.