نخستین المان کتاب در شهر باغبادران رونمایی می‌شود

لنجان_شهردار باغبادران گفت: اجرای ایده‌های جذاب برای شهروندان با موضوعات حقوق و فرهنگ شهروندی قطعا تاثیرگذار است، بنابراین تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهر باغبادران المانی با مفهوم کتاب و کتابخوانی را در مقابل کتابخانه عمومی شهر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در نشست انجمن کتابخانه‌های این شهرستان با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شهری، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار در کمرنگ کردن آسیب‌های اجتماعی است، بنابراین باید بستر فضای تشویق مردم به مطالعه مهیا شود.

وی فرهنگ را اساس هویت شهر دانست و عنوان کرد: مدیریت شهری باغبادران براین باور است که تقویت حوزه‌ کتابخوانی بر رفتار شهروندی تأثیرگذار خواهد بود و اگر مردم یک شهر کتابخوان باشند، آگاهی‌های آن‌ها به عنوان شهروندان مطلع در اداره امور شهری نیز مؤثر است.

شهردار باغبادران گفت: شهرداری ترویج فرهنگ کتابخوانی بین شهروندان را جزء رسالت‌های اجتماعی خود می‌داند، زیرا اگر به واسطه مطالعه به توسعه فرهنگی دست یابیم در توسعه حوزه‌های دیگر نیز به موفقیت کامل دست پیدا خواهیم کرد.

امینی با اشاره به تاثیرات مجسمه و المان‌ها بر نما و منظر شهری، تصریح کرد: قطعا قرار گرفتن یک مجسمه یا المان شهری در فضای مناسب شهر منجر به آرامش شهروندان خواهد شد.

وی با بیان این که ترکیب زمان و مکان می‌تواند المان شهری را به یک نشانه شهری هویت‌دار تبدیل کند، ادامه داد: اجرای ایده‌های جذاب برای شهروندان با موضوعات حقوق و فرهنگ شهروندی قطعا تاثیرگذار است، بنابراین تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهر باغبادران المانی با مفهوم کتاب و کتابخوانی را در مقابل کتابخانه عمومی شهر ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه المان کتاب در باغبادران به مناسبت هفته کتابخوانی رونمایی می‌شود، اضافه کرد: نسل جوان و نوجوان به واسطه افزایش استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی با فرهنگ کتابخوانی فاصله گرفته‌اند و این در حالی است که کشورهای پیشرفته با وجود دسترسی بیشتر به فضاهای مجازی از کتاب غافل نشده‌اند.

امینی با بیان اینکه اداره‌ کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی پایین بودن سرانه مطالعه و رفع مشکلات در این حوزه باشد، گفت: در ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام کار زیربنایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو مدیریت شهری باغبادران به اداره‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمک می‌کند تا با همکاری یکدیگر موانع موجود در شهر را رفع کرده و مردم را با کتاب آشتی دهد.

وی عنوان کرد: طبق قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی قرار دهند و مدیریت شهری باغبادران نیز قطعا به این وظیفه قانونی عمل می‌کند. 

کد خبر 385160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.