تولید روزانه ۴۲۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی در اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: روزانه ۴۲۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی، حدود ۱۳۰ تن ماهانه در اراک تولید و جمع آوری می‌شود.

حمیدرضا قناتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روزانه ۴۲۰۰ کیلوگرم پسماند عفونی، حدود ۱۳۰ تن ماهانه در اراک تولید و جمع آوری می‌شود، اظهار کرد: از این میزان حدود ۸۰۰ تا یک هزار کیلوگرم مربوط به مطب پزشکان، بخش خصوصی و درمانگاه‌ها و سه هزار تا ۳۲۰۰ کیلوگرم مربوط به بیمارستان‌ها است.

وی با بیان اینکه تمامی پسماندهای عفونی در امان آباد با خاک آهک دفن می‌شود، گفت: براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماندهای ویژه با تولید کننده است، از سال ۸۸ متولی جمع آوری پسماند شهری سازمان خدمات موتوری شهرداری شد و از همان سال سازمان پسماند آغاز به کار کرد البته جمع آوری پسماند عفونی به صورت کارشناسی و با مدیریت انجام شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: از سال ۹۱ تفکیک و جمع آوری پسماند عفونی در اراک از طریق یک شرکت با یک دستگاه ماشین مکانیزه و براساس ضوابط انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری پسماند عفونی مطب‌ها روزانه توسط یک دستگاه خودرو نیسان تمام مکانیزه انجام می‌شود که این خودرو مجهز به کانکس غیرقابل نشت است و برای نخستین بار در استان جمع[‌آوری پسماندهای عفونی مطب‌ها توسط کارگران آموزش دیده و مجهز به لوازم ایمنی انجام می‌شود.

قناتی با بیان اینکه پسماند عفونی بیمارستان‌ها نیز روزانه به صورت مجزا توسط یک دستگاه ماشین پرس جمع آوری می‌شود، ادامه داد: امسال نیز طبق روال سال ۹۱ پلاستیک‌های ویژه با آرم پسماند ویژه برای جمع آوری و انباشت زباله‌ها به پزشکان تحویل داده می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: امسال تا اوایل دی ماه یک شرکت خصوصی به صورت شخصی کار جمع آوری پسماندهای عفونی مطب‌ها را با ایجاد زیرساخت‌های لازم و با حمل و نقل و بی خطرسازی براساس ضوابط و شرایط انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه احداث ترانشه دفن پسماند عفونی از دیگر اقدامات این سازمان است که در دست اقدام بوده است، این مخزن حجم ۷۰ هزار مترمکعب دارد، اظهار کرد: این ترانشه شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 385156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.