عملیات طرح ملی خودکفایی بذر کشور در دانشگاه مبارکه آغاز شد 

مبارکه- طرح ملی خودکفایی بذر کشور با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مبارکه‌-‌ مجلسی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، مراسم کلنگ‌زنی طرح ملی خودکفایی بذر کشور عصر امروز با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مبارکه‌-‌مجلسی برگزار شد.

در این مراسم، کلنگ طرح ملی خودکفایی بذر کشور در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار شامل ۲۰ هکتار زمین گلخانه‌ای و ۱۰ هکتار فضای باز برای تولید بذر هیبرید صیفی‌جات از جمله خیار، گوجه فرهنگی، فلفل، ملون، خربزه، هندوانه، پیاز و دانه‌های روغنی (گلخانه‌ای و فضای باز) به زمین زده شد.

این طرح علاوه بر جلوگیری از خروج سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور و کمک به خودکفایی در تولید بذر هیبرید صیفی‌جات در هر هکتار، به صورت مستقیم برای ۵۰ نفر و غیرمستقیم برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.

این اولین طرح جهادی دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال «رونق تولید» به‌صورت ملی در یکی از استان‌های مرکزی کشور به مرحله اجرا رسیده است.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مبارکه، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، حمید عصارزادگان، فرماندار شهرستان مبارکه، زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، سعید آزادیان، دستیار ویژه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، احمد آذین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان،  محمد گلناری، عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه و سایر مسئولان شهری و مدیران دانشگاهی حضور داشتند.

کد خبر 385151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.