پیشرفت ۱۵ درصدی پروژه نصف جهان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۱۵ درصدی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان خبر داد و گفت: برای احداث این پروژه ۱۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان یک و نیم کیلومتر از حلقه ترافیکی شهر اصفهان است که در محدوده منطقه ۱۵ شهر اصفهان کامل خواهد شد.

وی افزود: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان شامل پنج پل می‌شود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان مساحت پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان را ۲۶۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: این پروژه می‌تواند عامل مهمی در توسعه منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به شمار می‌آید.   

وی با بیان اینکه طول حلقه حفاظتی در این محدوده یک و نیم کیلومتر است که دارای سه هزار و ۵۰۰ متر مسیر تندرو شامل رفت و برگشت است، گفت: عرض کل پل نیز در سه تیپ ۱۸، ۱۶ و ۱۴.۲ متر خواهد بود.   

مظفر تصریح کرد: پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان دارای یک هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو همچنین دارای ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز و ۱۵۳ هزار مترمربع مساحت آسفالت است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح نیاز به ۱۷ هکتار آزادسازی دارد، عنوان کرد: هزینه اجرایی پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان ۹۸۰ میلیارد ریال و هزینه آزادسازی این طرح ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده که در مجموع همه هزینه‌های طرح مجموعه پل‌های تقاطع غیر همسطح نصف جهان یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خواهد بود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای حلقه حفاظتی شرق اصفهان، کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر از طریق توزیع ترافیک به مسیر رینگ حفاظتی، تامین ترافیک ایمن، راحت، سریع و ارزان در کلانشهر اصفهان و حذف ترافیک سنگین از داخل شهر و کاهش بار ترافیکی از قسمت‌های مرکزی شهر است.

کد خبر 385147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.