گردآوری ۱۴۵۰۰ وصیتنامه شهدای استان اصفهان

دهاقان – مدیر کل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، گفت: تا کنون از آثار تعداد ۲۳ هزار شهید استان اصفهان چهارده هزار و ۵۰۰ وصیتنامه به دست ما رسیده و از بیشتر شهدا با توجه به مسائلی وصیتنامه ای در اختیار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، داریوش وکیلی امروز(پنجشنبه) در جلسه شورای فرهنگ ایثار وشهادت این شهرستان اظهار کرد: اولین نکته ای که شهدا در وصیتنامه های خود بر آن تاکید کرده اند حفظ وحدت و تقوای الهی است که جامعه به آن نیاز دارد و رمز پیروزی انقلاب نیز همین دو مفهوم هستند.

وی شهدا را محرک تاریخ معرفی کرد و گفت: خون شهید در رگ های جامعه جاری است و مردم نیز به این یقین رسیده اند که شهدا برای آرمان های انقلاب پا به عرصه نبرد گذاشته اند و امروز می بینیم که در تشییع پیکرشان همه حاضر می شوند تا از رشادت های آن ها پاسداری کنند.

مدیر کل اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اصفهان، افزود: ما باید تلاش کنیم دستاوردهای تربیتی که شهدا داشته اند را حفظ و به نسل های دیگر متنقل کنیم تا امنیت ملی بیمه شود و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار شهادت بیش از پیش تلاش کنیم.

وکیلی با اشاره به مشکلات درمانی جامعه ایثارگران، تصریح کرد: عامل بروز مشکلات درمانی تحریم ها هستند که استکبار این مسائل را پیش آورده و بدهی ما به بیمه ها باعث شده این مشکل به خوبی رفع نشود.

وی افزود: هزینه های داروخانه ها، آزمایشگاه ها وبیمارستان ها بالاست وبا این شرایط تحریم و بدهی توان پرداخت آن را نداریم.

مدیر کل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با انتقاد از نمایندگان مجلس در زمینه تصویب قوانین، خاطر نشان کرد: نمایندگان قوانینی تصویب کردند تا هزینه تحصیل فرزندان شاهد وایثار گر پرداخته شود، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت و ما در این زمینه نیز با بدهی مواجه شده‌ایم.

وکیلی از کسب رتبه نخست دیدار با خانواده های شهدای استان در بین دیگر استان های کشور خبر داد وگفت: هرسال بیش از ۴۸ هزار دیدار با خانواده شهدا توسط مسئولان استان انجام می شود.

وی از گردآوری ۹۰۰ برگ از آثار شهدا در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این آثار تبدیل به اسناد دیجیتال جهت استفاده اندیشمندان می شود.

کد خبر 385126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.