بررسی کارشناسانه برای مبارزه با پشه‌های حاشیه زاینده‌رود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: راهکارهای مبارزه با پشه ها و سایر حشرات اطراف حاشیه زاینده رود با همکاری کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و شهرداری بررسی و به زودی اجرایی خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در روزهای گذشته حجم پشه‌ها و سایر حشرات اطراف رودخانه زاینده‌رود به دلایل مختلفی همچون شرجی‌بودن و بالارفتن رطوبت هوا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشت برنج در شهرهای اطراف اصفهان در افزایش وجود پشه‌ها در شهر اصفهان تأثیرگذار است، افزود: در حوزه خدمات شهری به همکاران تأکید شده هماهنگی لازم سازمان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت انجام و تحقیقاتی صورت گیرد تا دلایل اصلی افزایش پشه‌ها مشخص شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: باید راهکارهای مبارزه با پشه‌ها و سایر حشرات بررسی و اجرایی شود، همچنین باید با هماهنگی مناطق اطراف حاشیه رودخانه زاینده رود در نقاطی که احتمال تمرکز و تجمع پشه‌ها زیاد است، سمپاشی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت و شهرداری برای بررسی دلایل افزایش تعداد پشه‌ها باید به اجماع نظر برسند و سپس برای راهکارهای رفع این موضوع چاره اندیشی شود.

امیری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در جهت مبارزه با حشرات و حفظ درختان شهر دو مرحله سمپاشی انجام شده، اما سموم استفاده شده برای مبارزه با حشرات و آفات درختان بوده و تاثیری بر پشه‌ها نداشته است؛ از این رو باید بررسی‌های علمی انجام شود.

کد خبر 385123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.