خبرنگاران پیشگامان تحول فرهنگ شهروندی

خوانسار_شهردار خوانسار گفت: خبرنگاران پیشگامان ایجاد تحول در فرهنگ شهروندی و تبیین نقش قانون در مناسبات شهری هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، محسن اسحاقی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و نام شهید خبرنگار محمود صارمی و با تبریک فرارسیدن ١٧ مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران درخواست‌های مردم و مسئولان از یکدیگر را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تغییر نحوه اطلاع‌رسانی شاهد افزایش مراجعات مردمی به فضای مجازی و سایت‌های خبری هستیم، تأکید کرد: مردم به دنبال کسب اخبار از منابع خبری مطمئن هستند، بنابراین لازم است خبرنگاران همواره برای جلب اعتماد عمومی تلاش کنند.

شهردار خوانسار با بیان اینکه خبرنگاران اسوه امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری، تعهد و دلسوزی هستند، تصریح کرد: گاهی طرح یک سئوال از یک دستگاه و انتشار پاسخ آن بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم‌ها را برطرف می‌کند این در حالی است که با توجه به افزایش تحریم‌های اقتصادی لازم است اطلاع‌رسانی سریع و صحیح درباره عملکرد مسئولان انجام شود.

اسحاقی با بیان اینکه اخبار کذب بازتاب منفی در جامعه به همراه دارد، گفت: خبرنگاران به عنوان وجدان بیدار جامعه به دنبال توسعه عدالت‌محوری در جامعه هستند، آنان بازوان مسئولان و حامی حقوق مردم هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران پیشگامان ایجاد تحول در فرهنگ شهروندی و تبیین نقش قانون در مناسبات شهری هستند، گفت: اصحاب خبر و رسانه تصویرگر دوران خود هستند و سلامت فرهنگی و فکری هر کشوری مرهون تلاش شبانه‌روزی آنان است.

باید از ظرفیت خبرنگاران صادق و آگاه استفاده شود

هوشنگ صانعی، رییس شورای اسلامی شهر خوانسار نیز اظهار کرد: خبرنگاری شغلی حساس است، انتشار هر خبر سیاسی اجتماعی و فرهنگی اثرات گسترده‌ای در مناسبات اجتماعی بر جا می‌گذارد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت خبرنگاران صادق و آگاه در پیشرفت شهرستان بهره گرفته شود، افزود: کار خبرنگاری وقت و زمان نمی‌شناسد، خبرنگاران همچون گروه‌های امدادگر شبانه‌روز به دنبال جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و افزایش آگاهی مردم هستند.

کد خبر 385118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.