مردم حق باز خواست دارند

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

همه باید از ظریف حمایت کنیم

مهدی چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت ایجاد جبهه‌ای متحد در حمایت از وزیر امور خارجه افزود: ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است و جایگاه سخنگوی کشور را در عرصه بین‌المللی دارد. در موضوعاتی مانند برجام و دیگر کنش‌های دیپلماتیک نیز شخص وزیر خارجه چهره شماره یک بود. زمانی که سکان‌دار دستگاه دیپلماسی ایران را تحریم می‌کنند به معنای آن است که از نفوذ سخنان ظریف واهمه دارند و بنا دارند تا مانع از انتشار آن‌ها شوند. البته وزیر امور خارجه به موفقیت توافق با آمریکا امید داشتند و البته پس از علنی شدن بدعهدی آمریکا با خروج از برجام، ظریف نیز در زمان درستی مواضع خود را در برابر واشنگتن تغییر داد که همین امر موجب تقویت وحدت بین دستگاه دیپلماسی و جریان‌های سیاسی دیگر می‌شود. زمانی که در تقابل با دشمن قرار داریم باید تمامی طیف‌های سیاسی در یک جبهه مشترک قرار داشته باشند و باید از شخص ظریف که مورد تحریم غیرقانونی آمریکا قرارگرفته است دلجویی و حمایت شود و در کنار او بایستیم. ازاین‌رو اهمیت مخابره سیگنال اتحاد داخلی به دشمن آن است که ما اگر اختلافات درون خانوادگی داریم ، در زمان مواجهه و مقابله با دشمنان محو می‌شوند و در کنار یکدیگر خواهیم ایستاد. 

فرانسه می خواهد مطالبات آمریکا از ایران را بیان کند

سردار غلامرضا جلالی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تلاش داشتند تا با بازی ارعاب نظامی، ایران را مجبور به پذیرش خواسته های سلطه طلبانه خود کنند، گفت: توان بازدارندگی ایران به ویژه در حوزه نظامی سبب شد تا بازی ارعاب آنها رنگ ببازد چرا که اراده نظامی ایران با منهدم شدن یک پهپاد جاسوسی گران توسط یک سلاح بومی، بر دشمن غالب شد و آنها فهمیدند ایران در دفاع از خود با کسی شوخی ندارد. جلالی خاطرنشان کرد: تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا پایان خط دیپلماسی فریب بود، اما در این شرایط باید مراقب ترفندهای سیاسی برخی از جمله رئیس جمهور فرانسه باشیم که به نظر می رسد تلاش دارد مطالبات آمریکا از ایران را از زبان اروپا بیان کند.

مرزها، خط قرمز نیروهای مسلح است

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز در بازدید از ارتفاعات و مناطق مرزی استان کرمانشاه، از آمادگی‌های همه جانبه فرزندان ملت ایران در صیانت از تمامیت ارضی و امنیت میهن اسلامی ابراز خرسندی کرد.
وی ضمن قدردانی از مجاهدت، فداکاری و هوشیاری رزمندگان اسلام در مناطق سخت و صعب العبور مرزی گفت: امنیت امروز مرزها خط قرمز نیروهای مسلح کشور است.
فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای نظامی در همه شرایط آماده دفاع از مرزها و سرزمین کشور عزیزمان هستند و هرگونه تعرضی را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

 رونمایی از جدیدترین سامانه موشکی و خودروی زرهی

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه نشست امروز- چهارشنبه ۱۶ مرداد- هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از دستاوردهای پدافندی وزارت دفاع در روز ۳۱ مرداد گفت: به مناسبت روز صنایع دفاعی در ۳۱ مرداد از برخی دستاوردهای پدافندی جدید وزارت دفاع رونمایی می‌شود که با این رونمایی و تحویلی که در حوزه پدافندی خواهیم داشت، توان دفاع و اقتدار کشور به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: همچنین در این روز یک خودروی زرهی در اصفهان رونمایی خواهد شد. وزیر دفاع همچنین از رونمایی سامانه موشکی برد بلند پدافند هوایی باور۳۷۳ خبر داد.

آیت الله موحدی کرمانی اولتیماتومی به آقای تقوی نداده‌اند

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره تذکر جامعه روحانیت به سیدرضا تقوی بخاطر حضور در جلسات شورای وحدت، گفت: من قاطعانه این موضوع را تکذیب می‌کنم، آیت الله موحدی کرمانی اولتیماتومی به آقای تقوی نداده‌اند. وی افزود: آقای تقوی از شخصیت‌های کاملا متعهد و پایبند به همکاری با جامعه روحانیت مبارز هستند و از شخصیت‌های برجسته جامعه به حساب می‌آیند که نیازی به چنین برخوردهایی ندارند. عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که اصل برگزاری جلسه را تکذیب می کنید یا اولتیماتوم دادن به تقوی را، گفت: نیازی به توضیح بیشتر نیست.

گفتیم دلواپسیم اما ما را مسخره کردند

غلامعلی حداد عادل در بیستمین همایش انجمن‌های اسلامی مستقل سراسر کشور که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: جلوه ای از غرب گرایی در ایران، اعتماد به غرب است که در برجام آن را دیدیم. وقتی مذاکرات برجام شروع شد ما اعلام کردیم که دلواپسیم اما ما را مسخره کردند و اسم خود را هم دل‌آرام گذاشتند، با دشمن می‌خندیدند و به ما اخم می‌کردند اما امروز ثابت شد که حق با دلواپسان بوده است.

وی در پایان در خصوص ارتباط میان جریان اصولگرایی و احمدی‌نژاد هم گفت: احمدی‌نژاد در تمام دوران هشت ساله خود حتی یک بار هم نگفت که اصولگراست و از همان اول راه خود را از اصولگرایان جدا کرد و ما هم مدام با وی درگیر بودیم چون از اجرای برخی مصوبات مجلس خودداری می‌کرد و می‌گفت من باید تشخیص دهم که کدام مصوبات اجرا شود و کدام اجرا نشود، البته ما هم امروز اصراری بر کلمه اصولگرایی نداریم و مراد ما از این انقلابی عمل کردن است.

چرا اتهام سیاسی یا مطبوعاتی، جرم امنیتی تلقی می‌شود؟ 

سیدمحمد خاتمی صبح امروز در دیدار با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: چرا اتهام سیاسی یا مطبوعاتی، جرم امنیتی تلقی می‌شود؟ چرا اخطار قانون اساسی داده نمی‌شود؟

ارتباطات در ساحت مبادله اطلاعات پایه و اساس آگاهی انسان و نیز ارتقای وجودی او و احیانا گمراهی اوست؛ آگاهی اگر نگوییم عین وجود آدمی، دست کم یکی از بارزترین وجوه این وجود است. امروز آزادی یک اصل پذیرفته شده است و کم کم در کنار آزادی، "عدالت" نیز که مطلوب همیشه بشر بوده، جای خود را باز کرده است. در چنین فضای تحول یافته‌ای، انتقال آزاد اطلاعات که از حقوق مسلم و اصلی جوامع و افراد شناخته شده است، اهمیت بسیار دارد و جایگاه واسطه این انتقال، یعنی رسانه یا Media نیز مسلم است. حکومت‌ها به خصوص حکومت‌های جبار و خودکامه تلاش عظیم و سرمایه‌گذاری فراوان می‌کنند تا بتوانند وسایط ارتباط جمعی را در اختیار بگیرند و در عرصه ارتباطات از امکانات بیشتر و اثرگذارتری نسبت به رقبا برخوردار باشند. 

من در شگفتم که چرا دولتی که برای استیفای حقوق ملت روی کار آمده و مجلسی که داعیه دفاع از ملت و حقوق اساسی آن‌ را دارد -دست کم اصلاح طلبانی که به مجلس راه یافته‌اند- چرا اینها فریاد نمی‌زنند و چرا اقدام نمی‌کنند؟! چرا اخطار قانون اساسی داده نمی‌شود؟ چرا از اقدام‌های قانونی که از اختیارات قانون گذاران است، استفاده نمی‌شود؟  به نظرم دولت و مجلس محترم همانگونه که در مورد کارها و اقدام‌های خوبی که کرده‌اند و متاسفانه کمتر به مردم گزارش شده، درخور تقدیرند، نسبت به کم‌ کاری‌ها، خلف وعده‌ها و کاستی‌ها نیز باید به مردم گزارش دهند و مردم حق بازخواست دارند.

کد خبر 385095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.