شفاف‌سازی صورت‌های مالی و ساختار ترازنامه بانک‌ها

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تصویب دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات بانک‌ها در شورای پول و اعتبار، گفت: اجرایی شدن این دستورالعمل در افزایش شفافیت صورت‌های مالی بانک‌ها و آنها موثراست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبد الناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تبریک روز خبرنگارT نوشت: روز گذشته در چارچوب سلسه برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزی برای اصلاحات لازم در نظام بانکی و پولی، شورای پول و اعتبار، دستور العمل اجرایی نحوه امهال مطالبات بانک ها و موسسات اعتباری را که قبلا به تایید شورای فقهی بانک مرکزی رسیده بود تصویب کرد.

وی افزود: در این دستور العمل اشکالات مطرح در مورد ملاحظات شرعی و الزامات فقهی عقود را برطرف کرده و تلاش شده است که با اجرای آن تصویری صحیح از مطالبات غیر جاری بانک ها ارائه و طبقه بندی مطالبات و نحوه شناسایی درآمد ها در چارچوب رویه‌ای واحد در بانک ها عملیاتی شود.

رییس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم این اقدام مهم که بعد از گذشت بیش از سه دهه از تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا عملیاتی خواهد شد بتواند ضمن رعایت ملاحظات شرعی و الزامات فقهی مطرح در عقود بانکی در افزایش شفافیت صورت های مالی بانک ها و ساختار ترازنامه انها موثر باشد.

به گزارش ایمنا ، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و هفتاد و ششمین جلسه خود که عصر دیروز به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شد و در ادامه سلسله اقدامات و برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاحات ساختاری در نظام پولی و بانکی کشور، دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات موسسات اعتباری را که توسط این بانک تدوین شده بود، تصویب کرد.

کد خبر 385081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.