۱۴۰۰ معلم از دانشگاه فرهنگیان وارد سیستم آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت:سال جاری بیش از ۴۰ هزار دانشجو در سطح کشور و هزار و ۴۰۰ دانشجو در سطح استان اصفهان به ظرفیت دانشجویی این دانشگاه اضافه می‌کنیم .

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام عروف زاد ظهر امروز (چهارشنبه) در نشستی با خبرنگاران  ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت گرا است، اظهار کرد: این دانشگاه نقش خود را در حوزه‌ای ایفا می کند که بتواند از فرصت‌های اجتماعی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای رسیدن به  سطوح عالی استفاده کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بیش از ۱۰۰ سال در کشور و ۸۲ سال در سطح استان اصفهان فعالیت دارد، افزود: این دانشگاه ماموریت تربیت و توانمندسازی معلمان را بر عهده دارد، در این راستا با فراز و نشیب‌های زیادی برای جذب دانشجو در دوره‌های زمانی مختلف با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه رو به رو است.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار دانشجو در سطح کشور و ۱۴۰۰ دانشجو در سطح استان اصفهان از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده است، تصریح کرد: اکنون سه هزار و ۳۰۰ دانشجو داریم و تعداد هزار و ۳۴۳ نفر دانشجوی پیوسته جدید جذب این دانشگاه می‌شوند که با احتساب ۸۰۰ دانشجوی مهارت آمیز در مجموع پنج هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان مشغول تحصیل هستند..

وی در خصوص امتیازات قانونی برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان گفت: استخدام رسمی پس از فارغ التحصیلی و ورود به آموزش و پرورش، معافیت از خدمت سربازی و همچنین پوشیدن لباس معلمی به عنوان یک ارزش اجتماعی از مهم‌ترین مزایای دانشجوی دانشگاه فرهنگیان شدن است.

عروف زاده تصریح کرد: همچنین دانشجویان این دانشگاه می‌توانند بورسیه شوند و کمک هزینه نیز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو پردیس و سه مرکز آموزش عالی در استان اصفهان فعالیت دارد، افزود: باید توجه داشت که در استان اصفهان با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم حداکثر توان خود را برای تربیت معلمان شایسته برای تحویل به سیستم آموزش و پرورش به کار گرفته‌ایم.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه برای آماده‌سازی ظرفیت هیئت علمی فعلی، دانشگاه فرهنگیان پاسخگو نیست، ادامه داد: بیش از ۴۰۰ استاد مدعو در استان داریم که با دانشگاه فرهنگیان همکاری می‌کنند و علاوه بر این اساتید، دکترا و معلمان آموزش و پرورش و تعدادی از آنها به عنوان مامور فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال جدید ۲۱ مامور از آموزوش و پرورش داریم، حدود ۴۱۰ نفر نیروی حق التدریس و ۴۷ نفر نیروی هیئت علمی فعال شده که وظیفه آموزش در سطح پردیس‌ها را بر عهده دارند.

عروف‌زاد با تاکید به اینکه در این چهار چوب به طور یقین حساسیت‌های دانشگاه فرهنگیان بسیار زیاد است، افزود: بررسی صلاحیت اساتید برای دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است و روندی تعریف شده و پررنگ بودن این روند برای انتخاب اساتید خوب و اصلح با در نظر گرفتن صلاحیت‌های بالا اتفاق می‌افتد.

پذیرش در ۱۱ رشته جدید

وی با اشاره به اینکه اکنون در ۱۸ رشته آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ارایه خدمات ارائه می‌شود، گفت: استان اصفهان در بخش علوم پایه در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی به عنوان قطب کشوری است و در رشته‌های علوم اجتماعی، کودکان استثنایی و تربیت بدنی نیز حائز رتبه قطب کشوری است و علاوه بر دانشجویان بومی استان اصفهان از استان‌های دیگر هم دانشجو پذیرش می‌شود.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان تصریح کرد: ۱۶ رشته فعال به اضافه چهار رشته علوم پابه و آموزش ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، ادبیات انگلیسی، ادبیات عرب، الهیات و معارف آموزش نقطه آغازین همه این رشته ها است.

وی افزود: همچنین آموزش تاریخ، جغرافیا، کودکان استثنایی، ابتدایی مشاوره، تربیت بدنی، هنر و علوم اجتماعی رشته هایی است که در سطح کلان دانشگاه فرهنگیان دانشجو جذب می کند و در استان اصفهان در ۱۱ رشته پذیرش دانشجو جدید را خواهیم داشت.

عروف زاد با بیان اینکه عمده دانشجوها رشته علوم تربیتی و آموزش ابتدایی هستند، گفت: بیش از ۶۰ درصد دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند به دلیل اینکه شش سال پایه تحصیلی دوره آموزش ابتدایی را داریم.

وی ادامه داد: پردیس پسرانه شهید باهنر در اصفهان، مرکز پسرانه شهید آیت نجف آباد و پردیس فاطمه الزهرا(س) و مرکز شهید رجایی اصفهان و مرکز امام خمینی در کاشان میزبان دانشجویان دختر هستند.

سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان یادآور شد: امسال یک مرکز آموزشی و پژوهشی جدید در شهر آران و بیدگل تاسیس شد و تعداد زیادی ازدانشجویان شمال استان می توانند در آن مرکزآموزشی و پژوهشی تحصیل شان را ادامه دهند.

۸۰۰ دانشجوی پودمانی

وی با بیان اینکه دانشجو های دانشگاه فرهنگیان به چند گروه تقسیم  می‌شوند، گفت: ناپیوسته‌های معلمی، پیوسته کارشناسی ارشد و داوطلبان ماده ۲۸ که فارغ التحصیل رشته‌های مختلف مورد نیاز در سایر دانشگاه‌ها هستند که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شدند و یک دوره یکساله را در قالب پودمان هایی در دانشگاه فرهنگیان می گذرانند و سهم استان اصفهان هم سهم قابل قبولی است.

عروف زاد گفت: در استان اصفهان بیش از ۸۰۰ نفر دانشجوی جدید پودمانی ماده ۲۸ در این حوزه ارایه می شود و بیش از ۷۰۰ نفر در سال گذشته دوره گذرانده بودند که در شهریور ماه امسال آزمون اصلح آنها برگزار خواهد شد، در واقع این تعداد نیروهای رسمی با توجه به محدودیت‌های کار در وزارت آموزش و پرورش در استان اصفهان به فعالیت می‌پردازند.

به گفته وی، آزمون اصلح آنها شامل سه بخش اساسی است که یک بخش در قالب مهارت‌های اخلاق حرفه‌ای سازمان دهی شده و بخشی در دروس مجازی طی شده و بخشی هم در قالب دروس مدرسه‌ای است و این آزمون در ابعاد مختلف فرهنگی و آموزشی و پژوهشی است که توانمندی این دواطلبان مورد تایید قرار می گیرد تا با توانمدی های لازم وارد عرصه آموزش و پرورش شوند.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان با تاکید به اینکه در حوزه آموزوش در دانشگاه فرهنگیان در سال جدید کارهای بسیار خوبی شده است، افزود: ایجاد سامانه کار ورزی به عنوان یک کار نو در سطح کشور است و در سطح اصفهان این کار انجام می‌شود و معتقدیم که کار ورزی یکی از بخش‌های مهم دانشگاه فرهنگیان به واسطه تربیت محوری آن است.

وی تصریح کرد: مهارت‌های معلمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است و در همین راستا ایجاد بانک اساتید استان به منظور مرجعی برای انتخاب اساتید مورد نیاز ایجاد شده  و سامانه بانک مصاحبه گران برای داوطلبان ورود به دانشگاه طراحی شد و دنبال این هستیم تا با اعتبار بالایی گزینش عمیق تر وبهتری را از دانشجویان داشته باشیم.

عروف زاد اظهار کرد: خوشبختانه یکی از اقداماتی که در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی اتفاق افتاد نشست‌های قطبی بود که در سال جاری و انتهای سال ۹۷ به نوعی آسیب‌شناسی و روند فعالیت‌های دانشگاه با مسئولان ادارات آموزش و پرورش و مدیرکل و معاونان آن برنامه ریزی شد و و توانستیم اطلاعات خوبی را برای بهسازی فعالیت‌ها و روندها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ایجاد یک فضای فرا سازمانی و استفاده از خدمات سایر دستگاه ها برای دانشگاه فرهنگیان حایز اهمیت است و سال ۹۷ حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و مکلف کردن همه دستگاه ها برای رشد و بالندگی بیشتر این دانشگاه بوده است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: سال گذشته در سطح استان اصفهان هم به همین منظور  تفاهم‌نامه‌هایی بسیار خوبی از سطح مدیریت استان با توجه به ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی و طراحی شد و تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه علمی و کاربردی، پیام نوراستان، دانشگاه مالک اشتر، شهرک علمی و تحقیقاتی، بنیاد مهدویت و ادراه کل کتابخانه های عمومی و دستگاه های موثر در حوزه پژوهش و آموزش منعقد شد و تفاهم نامه هایی را در حال انعقاد با دستگاه های دیگر داریم تا بتوانیم از ظرفیت های متقابل نقش دانشگاه فرهنگیان را ایفا کینم.

عروف زاده محور برنامه ریزی این تفاهم نامه‌ها را گرفتن خدمات بهتر و ظرفیت بالاتر برای دانشجویان دانست و گفت: با انتعقاد این تفاهم‌نامه می توانیم مسئولیت اجتماعی ارایه خدمات بهتر به جامعه را ایفا کنیم و مخاطب اصلی مان دانشجویان هستند و از این ظرفیت برای بالندگی حرفه‌ای و دانش‌افزایی اساتید هم استفاده شده است.

مزایای ماده ۲۸ برای دانشجویان

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان با توجه به رهنامه ۴۰ ماده‌ای است که ریاست دانشگاه فرهنگیان کشور به همه استان‌ها ابلاغ کرد و اصفهان در ارزیابی سازمان مرکزی کشور موفق به کسب رتبه سوم در ارزشیابی سال گذشته شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در سطح کشور همواره می‌درخشد و در مسابقات در حوزه‌های مختلف در دو رشته پسران رتبه اول را کسب کردند و در جشنواره‌های فرهنگی کشور دختران در رشته سرود موفق به کسب مقام برتر شدند و دانشجویان پسر در ردیف اول ارزیابی‌های فرهنگی برای به دست آوردن مسابقات فرهنگی بودند و این دانشگاه در حوزه فرهنگی در اجرای طرح سراج در سطح کشور وضعیت مطلوبی را داشته است.

عروف‌زاد درباره مزایای ماده ۲۸ برای دانشجویان این دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: دانشجویان داوطلب ماده ۲۸ به خوبی در حال ایفای نقش هستند، اگر در این باره یک دید ملی و گسترده داشته باشیم این کار فرصت اشتغال برای جامعه است و تعداد زیادی از ورودی‌ها در حالی استخدام شدند که سالیان طولانی منتظر این اتفاق بودند.

کد خبر 385063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.