کاهش ۱۹ درصدی آمار ولادت در گلپایگان

گلپایگان- رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان ۷۳ هزار و ۹۱۷ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون ۶۶ هزار و ۴۸ نفر کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمدرضا غفاری امروز (چهارشنبه) در جلسه ثبت وقایع حیاتی، اظهار کرد: در چهار ماهه امسال ۲۰۴ واقعه فوت در شهرستان اتفاق افتاده که با گواهی پزشکی قانونی دفن شدند.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۷۳ هزار و ۹۱۷  نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که تاکنون ۶۶ هزار و ۴۸ نفر کارت ملی خود را دریافت کرده‌اند، افزود: کارت ملی سابق فاقد اعتبار و هیچ گونه کاربردی ندارد.

رئیس ثبت احوال گلپایگان با بیان اینکه در زمینه صدور کارت ملی هوشمند در استان اصفهان در صدر جدول قرار داریم، گفت: ۱۰ درصد واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هنوز اقدامی نکردند که تلاش داریم تا بهمن ماه این افراد کارت ملی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدایی که در روستاها سکونت دارند برای درخواست کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه به دهیار اطلاع دهند تا کارشناس اداره ثبت احوال به این روستا مراجعه کند، گفت: با همکاری دهیاری‌ها برای صدور شناسنامه مکانیزه به روستاهای دور دست مراجعه خواهیم داشت.

غفاری با بیان اینکه در چهار ماهه امسال ۳۷۰ واقعه ولادت، ۲۲۰ واقعه فوت، ۲۰۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است، گفت: آمار ولادت در شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد کاهش و فوت و ازدواج نیز هر کدام هفت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه یک دستگاه سیار با همکاری بخشداری تهیه شده که در روستاها و شهر گوگد و گلشهر خانواده‌هایی که برای تعویض کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه قادر به مراجعه حضوری نیستند به منازل آن‌ها مراجعه داشتیم، گفت: اکیپ سیار ثبت احوال در دو شهر گوگد و گلشهر و روستاهای شهرستان برای تعویض کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه حضور می‌رسانند.

کد خبر 385058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.