کاهش ۸.۵ درصدی ازدواج در سه ماهه اول امسال

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۳۹۳ ازدواج در استان رخ داد که این آمار در سه ماهه اول امسال ۷ هزار و ۱۲۹ نفر بوده که در مدت مشابه سال قبل این رقم معادل شش هزار و ۵۶۸ نفر رسیده است.

حسین غفرانی کجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جمعیت ۵ میلیون و دویست و چهل هزار نفری در استان اصفهان اظهار کرد: از این تعداد حدود ۵۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر بالای ۶۰ سال هستند که یازده درصد  افراد جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان مجرد هستند، تصریح کرد: ۸۰ درصد جمعیت زنان بالای ۶۰ سال استان را زنان مجرد با جمعیتی حدود ۴۵۰ هزار نفر تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان در خصوص دلایل مجرد بودن آنها گفت: این زنان یا هرگز ازدواج نکرده‌اند یا همسرشان فوت و یا با همسر خود متارکه و طلاق داشته‌اند.

وی در خصوص آمار مجردین استان بر اساس گروهای سنی اظهار کرد: در گروه سنی۲۰ تا ۲۹ سال ۳۶۰۰ نفر بر اثر طلاق، ۲۰۰ نفر بر اثر فوت همسر و ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

غفرانی در خصوص دلایل تجرد زنان مجرد در گروه سنی ۲۹ تا ۵۰ سال تصریح کرد:۱۷ هزار و ۵۲۵ نفر به دلیل طلاق، ۱۴۵۰ نفر بر اثر فوت و ۱۰۴ هزار و ۲۰۰ نفر هرگز ازدواج نکرده‌اند.

۱۴۸ هزار زن بالای ۵۰ سال بدون همسر هستند

وی در خصوص آمار تجرد قطعی زنان و مردان گفت: جمعیت مردان مجرد بالای ۵۰ سال بر اساس طلاق پنج هزار و ۲۰۰ نفر و زنان مجرد با علت طلاق هشت هزار و ۵۰۰ نفر است، جمعیت مردان مجرد بر اساس فوت همسر ۱۸هزار و ۲۰۰ نفر و زنان بر اساس فوت همسر ۱۴۸ هزار نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: مرد هرگز ازدواج نکرده در این گروه سنی ۵۲۰۰ نفر و زن هرگز ازدواج نکرده هفت هزار و ۸۰۰  نفر است.

وی با اشاره به اینکه آمار ولادت در سال ۹۷ ۷۳ هزار و ۱۴۳ نفر بوده است، اظهار کرد: در سه ماهه ۹۷ آمار ولادت ۱۸ هزار و ۸۰۲ نفر و در سه ماهه ۹۸ این رقم به ۱۵ هزار و ۷۰۷ نفر رسید که با کاهش ۱۹.۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

غفرانی با اشاره به اینکه آمار فوت در سال قبل، ۲۳ هزار و ۶۰۴ نفر بوده است، افزود: در سه ماهه ۹۷ تعداد فوت استان پنج هزار و ۶۱۳ و در سه ماهه امسال پنج هزار و ۶۳۴ نفر بوده است که با افزایش ۳۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه آمار ازدواج سه ماهه امسال با کاهش ۸.۵ درصدی نسبت به سال ۹۷ روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: در سال گذشته جمع آمار ازدواج ۲۷ هزار و ۳۹۳ نفر بوده که در سه ماهه اول ۹۸ تعداد واقعه ازدواج از ۷ هزار و ۱۲۹ نفر در سه ماهه ۹۷ به شش هزار و ۵۶۸ نفر رسیده است.

کاهش ۲.۷ درصدی طلاق در سه ماهه اول ۹۷

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۳ مورد طلاق در سال ۹۷ گفت: در سه ماهه امسال دو هزار و ۱۲۵ طلاق رخ داده که نسبت به سه ماهه سال قبل با کاهش ۲.۷ درصدی کاهش روبه‌رو بوده است.

وی در خصوص میانگین سن طلاق و ازدواج در مردان و زنان افزود: میانگین سن ازدواج در مردان اصفهانی ۲۸ سال و در زنان ۲۴ سال است همچنین سن طلاق در مردان ۳۷ سال و در زنان ۳۳ سال است.

غفرانی تعداد کل ولادت در اصفهان را معادل ۷۳ هزار و ۱۴۳ نفر دانست و افزود: تعداد دوقلوزایی در اصفهان یک هزار و ۱۵۵، سه قلوزایی ۵۵ نفر، چهارقلوزایی پنج نفر و پنج قلوزایی یک نفر بوده است.

کد خبر 385052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.