رونمایی از نخستین اتوبوس‌های خودران در نیویورک

شرکت "اپتیموس راید" از فردا نخستین اتوبوس خودران عملیاتی خود را در شهر "بروکلین نیوی یارد"، برای جابجایی مسافران راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، فردا روزی است که شرکت "اپتیموس راید" برای نخستین بار ۶ اتوبوس خودران را در شهرک صنعتی "بروکلین نیوی یارد" برای جابجایی افراد راه‌اندازی خواهد کرد. در حالی که شرکت‌های دیگری نیز تاکنون خودروهای خودران خود را در شهر نیویورک آزمایش کرده‌اند، اپتیموس راید، ادعا می‌کند این اولین سامانه وسیله نقلیه خودران است که هم در سطح شهر و هم در سطح ایالت راه‌اندازی می‌شود.

اپتیموس راید از این مزیت برخوردار است که در جاده‌های خصوصی کار می‌کند، بنابراین مجبور نیست مانند شرکت‌های دیگر منتظر تصویب مقامات شهری و قضایی باشد. میدل ‌باس‌های خودران این شرکت، مسافران را از ایستگاه حمل و نقل در بندر ۷۲ به دروازه کامبرلند در خیابان فلشینگ منتقل می‌کند. این خودروها از ساعت ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ شب کار می‌کند و در حال حاضر آن‌ها برای احتیاط یک راننده و مهندس نرم افزار دارند.

به گفته این شرکت، انتظار می‌رود که این سامانه روزانه ۵۰۰ مسافر و بیش از ۱۶ هزار مسافر را در ماه جابجا کند. اپتیموس راید، خود را پیشتاز فناوری خودران در مناطق صنعتی و دارای موقعیت مکانی خاص می‌داند. بنابراین احتمالاً به این زودی‌ها اتوبوس‌های این شرکت را در جاده‌های عمومی نخواهیم دید. شرکت اپتیموس راید، قصد دارد سه سامانه مشابه را در یک منطقه در کالیفرنیا، ویرجینیا و یک پارک صنعتی در منطقه بندر بوستون راه‌اندازی کند. بنابراین قبل از اینکه به طور گسترده شاهد تاکسی‌های خودران در خیابان‌های عمومی باشیم، این وسیله نقلیه در حال اثبات خود در جاده‌های خصوصی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 385046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.