متهمان پرونده «قصص» دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دو متهم اصلی پرونده « قصص» به جرم کلاهبرداری و ثبت ۴۸۰ شرکت با پنج هزار میلیارد تومان بدهی دستگیر و کیفر خواست پرونده صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حبیبی ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک ایام ذی‌الحجه و روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست و یک رسالت مهم است، اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات حق همه شهروندان است، به استثنای اخبار سری که در همه کشورها وجود دارد و مهمترین ابزار اطلاع رسانی خبرنگاران هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بهترین ابزار نظارتی برای دستگاه‌های حاکمیت هستند، ادامه داد: گزارشات صحیح و مستند تهیه شده توسط رسانه ها نقش نظارتی دارد و این امر برای انجام بهتر مسئولیت نهادها بسیار تاثیر گذار است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به وجود فضای مجازی رسالت خبرنگاران بسیار سخت تر شده است، افزود: دشمنان نظام در این زمینه سرمایه‌گذاری های زیادی برای ایجاد جو ناامن، بی اعتمادی به نظام و ... انجام می‌دهند و بیشترین سرمایه گذاری را در بخش فضای مجازی داشته اند.

وی با بیان اینکه نظام در هر جنگ سخت و تحریمی ایستادگی می‌کند، تصریح کرد: تنها عاملی که می تواند منجر به موفقیت دشمن باشد بی اعتمادی مردم به نظام است که در این شرایط رسالت رسانه‌ها چندین برابر اهمیت دارد.

حبیبی با بیان اینکه افزایش حجم پرونده‌های مانده و نبود زیرساخت‌های لازم در دادگستری از چالش های دستگاه قضایی استان اصفهان است، افزود: در شعب تجدید نظر پرونده‌های با سابقه یک ساله دارند، طی دو ماه گذشته در استان با توجه به پیگیری های صورت گرفته ۲۰ نفر قاضی به دادگاه های تجدید نظر استان اضافه می‌شود.

۱۰ شعبه تجدیدنظر در دادگستری های اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: با ورود این قضات ۱۰ شعبه به ۳۱ شعبه موجود تجدیدنظر اضافه خواهد شد که از حجم پرونده‌های مانده در این شعب کاسته می‌شود. رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در دستگاه قضایی استان اصفهان با بحران کمبود نیرو مواجه بودیم، اضافه کرد: طی دو ماه گذشته ۱۱۰ کارمند جذب دادگستری های استان شده است.

ساختمان جدید دادگستری استان اصفهان در شرق اصفهان راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه نبود پارکینگ مناسب در دادگستری های استان اصفهان مشکل ساز شده است، تصریح کرد: برای این امر تمهیداتی را اندیشیده‌ایم، از سال‌ها قبل به دنبال حل این مشکل بوده‌ایم، خوشبختانه در شرق اصفهان زمینی با ۴۰ هزار متر زیربنا را برای راه‌اندازی ساختمان جدید با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در دستور کار قرار گرفته است.

حبیبی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: چنانچه اعتبار این پروژه تامین شود تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان اصفهان در حال حاضر ۳۵ مرکز است، گفت: تعداد این دفاتر امسال به دو برابر افزایش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مردم باید ثبت‌نام ثنا را انجام دهند، ادامه داد: با این اقدام اطلاع‌رسانی ها تسریع و مشکلات زیادی در حوزه ترددها کاسته خواهد شد. وی به افزایش کار در شعب قضایی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه در شعب تجدید نظر ۵ درصد و در شعب کیفری یک هفت درصد افزایش فعالیت را داشته ایم.

اصفهان در استفاده از پابند الکترونیکی عقب است

حبیبی با بیان اینکه در خصوص استفاده از پابند الکترونیکی استان اصفهان جایگاه خوبی ندارد، گفت: این طرح در اصفهان کمتر از ۱۰ مورد اجرا شده است و باید در این خصوص زیرساخت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای انجام مکاتبات وکلا در دستگاه قضایی سامانه خودکاربری را در دستور کار داریم، تصریح کرد: اجرای این طرح زمانبر است. رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص پرونده «قصص» اظهار کرد: این پرونده دو متهم شامل پدر و پسر بودند که با راه اندازی شرکت کاغذی افراد زیادی را فریب داده و کلاهبرداری های زیادی انجام دادند.

وی با بیان این متهمان با استفاده از مدارک افراد مختلف ۴۸۰ شرکت را ثبت کرده و کلاهبرداری های کلانی در قالب خرید و فروش انجام داده بودند افزود: بزرگترین بخش کلاهبرداری ها در قالب شرکت فروش آهن آلات بوده است.

حبیبی گفت: تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای افرادی که شرکت ها به نام آنها ثبت شده بود مالیات صادر شده بود که افراد ندانسته به دام افتاده بودند. وی ادامه داد: دو متهم اصلی و ۲۰ دستیار متهم در این پرونده داریم که دو متهم اصلی در بازداشت به سر می برند و ۲۰ متهم دیگر تفهیم اتهام شده و با قرار وثیقه آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: برای این پرونده کیفر خواست صادر شده و در آینده نزدیک دادگاه این متهمان برگزار می شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت زندانیان مهریه در استان اصفهان اظهار کرد: در این زمینه بارها اعلام کرده‌ایم که محل حل دعاوی خانوادگی در دادگاه نیست، بهتر است اختلافات خانوادگی در فضای خانواده حل شود.
حبیبی با بیان اینکه نگهداشتن مردی که دارایی ندارد در زندان هیچ سودی ندارد و ما وی را در زندان نگه نمی‌داریم، اضافه کرد: در صورت علم بر دارایی دستگاه قضایی برخورد لازم را خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: هر روز شاهد کاهش تعداد زندانیان استان اصفهان در حوزه مهریه بوده ایم.

گفتنی است در پایان این نشست خبری رئیس کل دادگستری استان اصفهان از خبرنگاران حوزه قضایی تجلیل کرد.

کد خبر 385036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.