قصه گوها تا ۱۷ شهریور برای ثبت نام در جشنواره مهلت دارند

کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیست و دومین جشنواره قصه گویی با شعار آینده ساختنی است در بخش‌های صحنه‌ای، ملی و بین الملل برگزار می‌شود.

فلورا افشارزاده، کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز و تبادل تجربه میان قصه گویان و احیای سنت قصه گویی میان اقشار مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با شعار آینده ساختنی است و با رویکرد تمرین زندگی با محور موضوعی قصه زندگی من برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این جشنوره در رده‌های استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین المللی در بخش‌های صحنه‌ای، ملی و بین الملل برگزار می‌شود. دسته بندی شرکت کنندگان جشنواره بین المللی قصه گویی شامل دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و قصه گویی نود ثانیه‌ای است.

افشار زاده افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند از طریق سایت www.kanoonfest.ir  قصه‌هایشان را بارگزاری و ثبت نام کنند. هفته نخست هرماه افراد برگزیده به مرحله استانی دعوت می‌شوند و پس از اجرای قصه گویی صحنه‌ای برای بخش منطقه‌ای انتخاب می‌شوند. بخش منطقه‌ای در شهر شیراز  و مرحله بین المللی نیز در آذر ماه برگزار می‌شود. قسمت‌های علمی و کارگاه‌های جنبی این جشنواره نیز در سایت کانون اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: قصه گویی به دو بخش کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. قصه گویی کلاسیک بدون ابزار و قصه گویی مدرن با استفاده از ابزار، موسیقی و... انجام می‌شود. این دو نوع سبک قصه گویی در جشنواره اتفاق می افتد و علاقه مندان به قصه گویی صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و  قصه گویی نود ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر مهلت ثبت نام دارند.

کد خبر 385032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.