بزرگ‌ترین پارکینگ دوچرخه جهان در هلند ساخته شد

گروهی از معماران هلندی بزرگ‌ترین پارکینگ دوچرخه جهان را در شهر اوترخت طراحی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگ‌ترین پارکینگ دوچرخه جهان در شهر اوترخت هلند، واقع در سطح زیر زمین ایستگاه قطار راه‌آهن مرکزی این شهر و با ظرفیتی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دوچرخه، فرهنگ دوچرخه‌سواری کشور هلند را در سراسر جهان به تصویر می‌کشد. این پروژه، علاوه بر بهبود زیرساخت حمل‌ونقل اوترخت، تجربه دوچرخه‌سواری را برای ساکنان این شهر خوشایند کرده است.  

طراحان پارکینگ دوچرخه اوترخت، با تمرکز بر سه جنبه سهولت، سرعت و امنیت، بخش‌های مختلفی را به پارک دوچرخه‌ها و مسیر عبور آن‌ها اختصاص داده‌اند؛ به این صورت که با علامت‌گذاری مسیرها با خطوط قرمز کاربران به درستی در داخل پارکینگ هدایت می‌شوند و هیچ‌گونه برخوردی بین آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

سطح داخلی پارکینگ سه طبقه اوترخت پوشیده از بتن و فولاد است که تلفیق این دو ماده زیبایی خاصی به آن بخشیده است. دیوارها و سقف پارکینگ نیز از ترکیب چوب و شیشه ساخته شده است. نور از بیرون به وسیله راه‌پله‌ها و راهروها به داخل پارکینگ هدایت می‌شود و در نتیجه استفاده از انرژی در آن به حداقل رسیده است.

در قسمت خارجی این پارکینگ، سایبانی بسیار عظیم ساخته شده است که باعث گرد هم آمدن ساکنان و بازدیدکنندگان می‌شود. پروژه ساخت بزرگ‌ترین پارکینگ دوچرخه جهان در اوترخت، با هدف توسعه این شهر به عنوان یک شهر پایدار و همچنین توسعه وسیع ایستگاه مرکزی شهر ایجاد شده است. این پروژه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و پس از گذشت ۶ سال، طبقه اول آن افتتاح شد و در نهایت در سال ۲۰۱۹، ساخت پارکینگ به پایان رسید.

کد خبر 385028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.