توزیع ۱۸۰۰ کیسه پارچه ای در بین شهروندان اراکی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در طرح "استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای خرید به جای کیسه‌های پلاستیکی" یک‌هزار و ۸۰۰ کیسه پلاستیک بین شهروندان توزیع شد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا قنواتی با اشاره به برگزاری طرح استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای خرید به جای کیسه‌های پلاستیکی، اظهار کرد: اجرای اینگونه طرح‌ها، راه خوبی برای کاهش استفاده از پلاستیک است، زیرا کیسه‌های پارچه‌ای برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده است و برای محیط‌زیست هم مضر نیست.

وی با اشاره به مراحل اجرای این طرح، عنوان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح تصمیم گرفته شد که روی تجربه‌های پیش از خود تحقیق کنیم و طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تا آن زمان این طرح در چند شرکت خصوصی اجرا شده، اما هیچ‌کدام به موفقیت قابل‌توجهی نرسیده و پس از مدتی طرح را رها شده بود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: وقتی در مورد دلیل موفقیت نشدن این طرح‌ها تحقیق کردیم مشخص شد که این شرکت لوگوی خود را به صورت بزرگ روی کیسه‌های پارچه‌ای درج می‌کرد و این امر از نظر شهروندان و استفاده کنندگان بیشتر یک کار تبلیغاتی محسوب می شد تا یک فعالیت زیست محیطی.

قنواتی اضافه کرد: برای اجرای پایلوت طرح تصمیم گرفته شد، جامعه هدف را با جمعیت کمتر انتخاب کنیم و محلی برای اجرای طرح تعیین شود که از لحاظ کاربری و بازخورد بهتر، تاثیر بسزایی داشته باشد که در نهایت یکی از شعب فروشگاه زنجیره‌ای رفاه جهت اجرای این طرح آزمایشی انتخاب شد.

وی ادامه داد: در سه روز متوالی بالغ بر هزار و ۸۰۰ کیسه بین شهروندان توزیع شد و برای گسترش این طرح، سازمان مدیریت پسماند می‌تواند با تشکیل «کارگروه کاهش پلاستیک» برای فرهنگسازی در این زمینه از طریق فروشگاه‌های شهروند، سازمان میادین میوه و تره‌بار و بخش‌های مرتبط اقدام کند.

کد خبر 385011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.