شکست ذوب‌آهن یک باخت واقعی نبود

تیم فوتبال ذوب‌آهن در شرایطی به الاتحاد عربستان باخت که گل قاسم حدادی‌فر می‌تواند حکم صعود نماینده فوتبال ایران در بازی برگشت را امضا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرچند که نتیجه بازی الاتحاد وعربستان و ذوب‌آهن ایران در مرحله رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مسیر هیجان رسانه‌ای ناشی از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر نوزدهم گم شد ولی با این حال شاگردان علیرضا منصوریان با یک شکست خفیف آماده انجام بازی برگشت در مقابل الاحاد عربستان خواهند بود. شکست ۲بریک آن هم در خانه حریف یک نکته بسیار مثبت دارد که آن هم تک گل زده قاسم حدادیفر در این بازی است که در شرایط مساوی می‌تواند ارزشی به اندازه دو گل پیدا کند و ذوبی‌ها در بازی برگشت حتی با برتری یک بر صفر هم می‌توانند راهی مرحله بعدی شوند.

تیمی که در مرحله گروهی این مسابقات تجربه بازشکت دوباره به جریان بازی را داشت این‌بار مغلوب کامبک الاتحاد شد ولی این نتیجه آنقدر امیدوار کننده بود که هواداران ذوب‌آهن از شکست تیمشان آنچنان هم ناراحت و نگران نباشند.

اولین مسابقه رسمی تیمی که به تازگی فصل بدنسازی را پشت سر گذاشته چند نکته مهم و قابل توجه داشت که تغییر آن در بازی‌های آینده می‌تواند شرایط را به سود شاگردان منصوریان تغییر دهد.

دروازه‌بان سوژه روز هواداران

اولین نکته این بازی مربوط به نبودن رشید مظاهری در درون دروازه ذوب‌آهن و جانشینی محمدباقر صادقی به جای او بود که نظرات متفاوتی را به دنبال داشت. به هر حال صادقی دروازه‌بان کم تجربه‌ای نیست و در این فصل قرار است به عنوان گلر اول ذوب‌آهن جای خالی رشید را پر کند و طبیعی است که نسبت به عملکرد او حساسیت‌های زیادی وجود داشته باشد. صادقی روی گلهای دریافتی تقصیر انچنانی نداشت و فقط روی گل اول می‌توانست دفع توپ اولی مدافع تیمش را به کرنر بفرستد ولی یکی دو اشتباه کوچک از جانب او در بازی با توپ به خصوص در نیمه دوم باعث شد تا هواداران ذوب‌آهن نسبت به عملکرد صادقی حساس شوند و در صفحه اینستاگرامی سعید آذری می‌توان اظهار نظرهای مشابهی را در مورد نگرانی هواداران در بحث سنگربان ذوب‌آهن دید. البته بدبینانه است که انتظار داشته باشیم صادقی در همان اولین بازی‌های خودش جانشین مطمئنی برای رشید مظاهری باشد ولی به هر صورت فرصت آنچنان هم زیاد نیست و صادقی اگر هر چه زودتر جایگاه خودش را به عنوان گلر اول تیم تثبیت نکند ممکن است یوسف بهزادی و معراج اسماعیلی رقبایی خطرناک برای او باشند.

ترکیب محتاط منصوریان

مروری بر ترکیب اولیه ذوب‌آهن در این مسابقه نشان می‌دهد که منصوریان بسیار محتاط و دست به عصا تیمش را به زمین فرستاد و علاوه بر حضور ۴ مدافع، بازی کردن زبیر نیک‌نفس، حمید بوحمدان و قاسم حدادی‌فر در خط میانی نشان داد که تیم در ابتدا برای نباختن ارنج شده که البته منطقی هم بود ولی همین مسئله باعث شد تا ذوب‌آهن در جریان بازی همواره در نیمه زمین خودش بازی کند و توپ را در اختیار عربستانی ها قرار دهد که بدون شک در بازی برگشت این ترکیب تغییر می‌کند و ذوب‌آهن با ترکیبی هجومی تر روانه میدان خواهد شد.

سربازان امتحان پس ندادند

رونمایی از سربازان ذوب‌آهن در این مسابقه هم نکته مهم بازی ذوب‌آهن بود که البته بازی آنچنانی به مهدی پور و پهلوان نرسید ولی دانیال اسماعیلی‌فر هم در سمت راست زمین با وجود دوندگی فراوان نتوانست آنچنان موثر ظاهر شود و وظایفی که در فاز تهاجمی به او سپرده شده بود مورد تایید نهایی قرار نگرفت. باید منتظر بود تا مثلث سربازان ذوب‌آهن کم کم با بقیه بازیکنان که البته سابقه بازی در کنارآنها را هم دارند امکان هماهنگی بیشتری پیدا کنند.در نهایت خط حمله ذوب‌آهن و تنهایی ارسلان مطهری که با رفتن اوساگونا مجبور است دوندگی بیشتری داشته باشد و البته جای خالی مهاجم خارجی خودشان را هم بر روی هوا پر کند. در مقابل الاتحاد هم به خاطر سبک بازی ذوب‌آهن توپ آنچنان زیادی به مطهری نرسید تا خط حمله ذوب‌آهن بر خلاف مرحله گروهی در اولین بازی حذفی پرفروغ ظاهر نشود.

کد خبر 384997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.