اصولگرایان هیچ کاری با احمدی‌نژاد ندارند

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

رونمایی از بمب‌های هواپایه هدایت‌شونده نقطه‌زن یاسین، بالابان و سری قائم

در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی، بمب‌های پیشرفته هوشمند هدایت شونده یاسین، بالابان و بمب‌های هوشمند اپتیکی نسل جدید نقطه زن خانواده " قائم"ساخته متخصصان سازمان های صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران در وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع رونمایی شد.امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه مجموعه دفاعی کشور با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی برجسته و سازمان های تخصص محور در عرصه‌های مختلف توانسته است به نحو شایسته نیاز نیروهای مسلح را در عرصه های رزم زمینی، دریایی، هوایی و ...  تأمین نماید، گفت:  اقدام مشترک دو سازمان صنایع دفاع و صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در ساخت بمب های هوشمند هدایت شونده وپیشرفته نقطه زن "یاسین"، "بالابان" و سری "قائم"، برگ زرین دیگری از اقتدار و عزت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد و نشان داد مجموعه وزارت دفاع علی رغم خباثت و دسیسه های شیطان بزرگ امریکا  و ایادی مزدورش، لحظه ای برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی و  توسعه امنیت درنگ نخواهد کرد.

واکنش رییس کانون وکلا به رای دیوان عدالت درباره گواهینامه موتورسواری زنان

عیسی امینی رییس کانون وکلای دادگستری مرک درباره رای شعبه‌ای از دیوان عدالت اداری که  حکم به "الزام پلیس راهور ناجا به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان واجد صلاحیت" صادر کرده است، گفت:  این رای نشان می‌دهد که نگاهی که در رویه  قضایی شکل می‌گیرد،  سیاست کلی را نشان می‌دهد و آن هم رفع تبعیض جنسیتی است. این وکیل دادگستری افزود: آنچه که مسلم است اسناد بین المللی و اصول کلی حاکم بر حقوق کشور ما هم بی‌توجه به جنسیت، قواعد را وضع کرده و حقوقدانان به این اصول احترام می‌گذارند؛ طبعا این روند هم شامل رای اخیر صادره از سوی دیوان عدالت می شود و می‌تواند پیام خوبی برای جهانیان باشد و حقوق ما را به درستی به جهان عرضه کند.

در حال حاضر از برجام دفاع می کنم

حمیدرضا باهنر نماینده ادوار مجلس، فعال سیاسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه شامگاه دوشنبه جهان آرا  در بخشی  از سخنانش تصریح کرد: در حال حاضر بنده از برجام دفاع می کنم. همین امروز هم بنده معتقد هستم ما از برجام خارج نخواهیم شد مگر زمانی که به این جمع‌بندی برسیم که منافع برجام کمتر از هزینه های آن است و چون هنوز به این نقطه نرسیده ایم از آن خارج نمی شویم. زمانی که به این نقطه برسیم ما و نظام تصمیم می‌گیریم از برجام خارج شویم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش بیان کرد: سیاست خارجی ما در عرصه دیپلماسی فعال بوده و معتقدم آقای ظریف جزو بهترین وزرای خارجه کشورمان است اما معتقدم سیاست خارجی ما یک اشتباه استراتژیک کرد و آن این بود که تمام سبد ظرفیت‌ اجرای خود را در مذاکرات با ۵ کشور گذاشت، در حالی که ما ۲۰۰ کشور داریم یعنی وزارت خارجه باید با کشورهای دیگر همسایه و شرقی نیز مذاکره می کرد. اما زمانی که برجام نتیجه داد و تحریم‌ها داشت از بین میرفت آقایان دوباره به سمت غرب خیز برداشتند.

کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر پرواز در یک سال

بهرام پارسایی نماینده مردم تهران  گفت: کمیسیون اصل نود در مورد افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها استعلامی را از سازمان هواپیمایی کشوری داشته که پس از مهلت یک ماهه برای پاسخگویی سازمان هواپیمایی با وزیر راه در این رابطه جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.وی افزود: طبق استعلام صورت گرفته از سازمان هواپیمایی بررسی آمار تاخیر پروازها از سال ۹۰ تا ۹۵ نشان می‌دهد حداقل تاخیر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه در سال ۹۰ و حداکثر ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ بوده است. سخنگوی اصل نود در مجلس با بیان این که تاخیر و کنسلی پروازها موجب اتلاف وقت مردم تحمیل هزینه به مسافر و پایمال شدن حقوق مردم می‌شود، اضافه کرد: آمار کنسلی پروازها هم طبق استعلام کمیسیون آمار وحشتناکی است. جمع کنسلی ۲۲ ایرلاین در سال ۹۶ فقط در پروازهای داخلی تقریبا ۸۰۰۰ پرواز است و از سه هزار و ۲۹۱ کنسلی تا ۳۰۰ کنسلی در یک سال برای هر ایرلاین متغییر بوده است. این در حالی است که در پرتلاقی ترین خطوط هوایی دنیا هم چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

پیشبرد اهداف آموزشی نیازمند حضور وزیر زن است

فائزه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن سازندگی در نشست مطالبه گری برای وزیر زن در دفتر نشر معارف انقلاب  با اشاره به ضرورت انتخاب وزیر زن در دولت دوازدهم اظهار کرد: الان چون تنها وزارتخانه ای که وزیر ندارد، آموزش و پرورش است و نیز روز گذشته هم طرح شکل گیری وزارتخانه میراث فرهنگی تایید شد، بر آن شدیم تا در شرایط فعلی برای انتخاب وزیر زن در کابینه دولت صدای خود را به دولتمردان برسانیم. فاطمه راکعی  دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه خانم‌های بسیاری از پیروزی انقلاب تا امروز داشتیم که باید به کابینه راه می یافتند اما چنین نشد، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد به دلیل تفکرات و ادبیاتش که اصلاح طلبانه نبود خواست با انتخاب وزیر زن ثابت کند که این سد را نه اصلاح طلبان که ما شکستیم، هرچند که برخورد وی با خانم دستجردی و برکنار کردن ایشان نشان داد که حاضر به حفظ حرمت و برتابیدن انتقادات را ندارد. وی افرود: مسائل زنان اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسد. البته از اصولگراها که انتظاری نداریم اما در میان مردان اصلاح طلب هم چندان این مسئله درک نشده است که ما زنان چه می خواهیم و چگونه طالب مشارکت در قدرت هستیم  در ادامه این نشست آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه ایران جزء ده کشور آخر جهان برای استفاده از ظرفیت زنان است، اظهار کرد: در بحث آموزش، سلامت و بهداشت وضع مان خوب است، اما در مباحث مشارکت سیاسی و اقتصادی بسیار ضعیف هستیم و نگاهی به ترکیب مجلس خبرگان، وزرای دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام این ادعا را اثبات می‌کند.وی در ادامه با بیان اینکه کشورهای منطقه هم به این نتیجه رسیده اند که از حضور زنان در امور مملکت استفاده کنند، گفت: حضور زنان در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی یکی از الزامات توسعه است و تا زمانی که این رخ ندهد، برنامه های درستی برای رفع مشکلات پنجاه درصد جمعیت کشور که زنان باشند، وضع نمی شود.

مخالفت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری درخصوص تصویب قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این پیشنهاد در قالب طرح از سوی نمایندگان مطرح شد و هیئت دولت به دلیل بار مالی و مغایرت آن با اصل کوچک سازی ساختار دولت، موضوع ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، مکررا مخالفت خود را با تشکیل وزارتخانه مزبور اعلام کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: دولت طی مکاتبات متعدد با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تشکیل وزارتخانه فوق را غیرضروری و مغایر اصل ۱۲۶ قانون اساسی- مبنی بر اختیار رئیس جمهوری در تنظیم ساختار اداری- و اصل ۷۵ قانون اساسی به لحاظ تحمیل بار مالی بر کشور دانست.امیری با بیان این که در شرایط فعلی اولویت دولت دوازدهم «تشکیل وزارت بازرگانی» است، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مدیریت متمرکز بر فرآیند توزیع و زنجیره تامین کالاهای اساسی و انتظام بازار و ساماندهی و توسعه صادرات کالا و خدمات و ارتقای نظام بازرسی و نظارت بر فرآیند شبکه توزیع و فروش کالاها و خدمات ضروری است، تا وضعیت بهبود یافته و تنظیم بازار و تثبیت قیمت ها به ویژه در کالاهای اساسی تحقق یابد.

اصولگرایان هیچ کاری با احمدی‌نژاد ندارند

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص عدم دعوت از علی لاریجانی در جلسات شورای وحدت اصولگرایان، گفت: دعوت شخصیت‌ها به جلسات شورای وحدت ضوابطی دارد، مبنی بر اینکه فرد باید یا عضو تشکیلات بوده و یا تشکیلات خاصی داشته باشد، یا اینکه به لحاظ سمت و مسئولیت بتواند در این جلسات شرکت کند. آقای لاریجانی به دلیل مسئولیت در مجلس و محدودیت‌هایی که دارند نمی‌توانند شرکت کنند، مانند سایر روسای قوا که هیچ کدام در جلسات حزبی، تشکیلاتی و جناحی حضور ندارند.ترقی در پاسخ به این سوال که آیا کنار گذاشته شدن لاریجانی اصولگرایان را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: من کنار گذاشته شدن ایشان از جریان اصولگرایی را قبول ندارم، وقتی فردی رئیس قوه می‌شود، شرایطش فرق می‌کند. آقای رئیسی نیز در گذشته در این جلسات حضور داشتند اما از زمانی که رئیس قوه شدند، دیگر در این جلسه حضور نمی‌یابند و مفهوم آن کنار گذاشته شدن نیست، رئیس قوه باید فرای جناح‌ها باشد. دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی در خصوص دیدار قالیباف با احمدی‌نژاد نیز بیان کرد: این دیدار به یک ماه پیش مربوط می‌شود که به دلیل بیماری ایشان صورت گرفت و ربطی به مسائل سیاسی ندارد. از سمت اصولگرایان و لایه‌های دیگر این جریان، گرایشی به نقش احمدی‌نژاد در انتخابات اسفند ماه وجود ندارد و اصولگرایان هیچ کاری با وی ندارند.

بازدید فرمانده کل سپاه از نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه جامع امام حسین

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده  کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده  ولی فقیه در سپاه در راس هیاتی از معاونین و مسئولین سپاه، با حضور در دانشگاه جامع امام حسین (ع)، از نمایشگاه دستاورد های دانشگاه در حوزه مدیریت و علوم انسانی بازدید کردند. در ابتدای این بازدید سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر محمد رضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام  حسین (ع ) به ارائه گزارشی از اقدامات ، ماموریت ها و دستاوردهای دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت.فرمانده کل و نماینده ولی فقیه در سپاه  پس از بازدید از نمایشگاه دستاورد های دانشگاه جامع امام حسین (ع ) در حوزه مدیریت و علوم انسانی ، ضمن تقدیر از فرمانده و مدیران این دانشگاه ، توصیه ها و رهنمود هایی را  در راستای ارتقای هر چه بیشتر عملکرد دانشگاه و پیشرفت و سربلندی در مجامع علمی و ایجاد تمدّن نوین اسلامی بیان کردند.

 امام جمعه موقت تهران: امام حسین(ع) نمی‌پذیرد گردن کلفت‌ها احساس امنیت کنند و دوتابعیتی شوند

 آیت الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امام حسین(ع) نمی پذیرد گردن کلفت ها در جامعه اسلامی احساس امنیت کنند و به برکت خون شهدا برای هفت نسل شان امکانات مختلف فراهم نمایند و دوتابعیتی شوند، اما از سوی دیگر برخی افراد پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برای فرستادن فرزندان شان به مدرسه با مشکل روبرو باشند. خطیب جمعه تهران به تنگ شدن معیشت مردم به واسطه گرانی های اخیر اشاره کرد و افزود: امروز اگر کسی به هر شکلی در جامعه ایجاد گرانی می‌کند، یا به واسطه بی صاحبی بازار اقتصادی است و یا به دلیل منفعت بردن متولیان است. جامعه حس می کند هیچ حساب و کتابی در امور اقتصادی نیست و هرکسی هر کاری می خواهد انجام می دهد.

کد خبر 384981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.