قبوض کاغذی برق اصفهان تا پایان مهرماه حذف می‌شود

معاون فروش و خدمات مشترکنن شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: در راستای راه‌اندازی طرح ملی قبوض برق سبز الکترونیکی از ۲۵ خرداد ماه سال جاری، قبوض کاغذی مشترکان این شرکت تا پایان مهرماه حذف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد جنتیان امروز سه شنبه – ۱۹ مرداد ماه- در نشستی خبری اظهار کرد: حذف قبوض کاغذی از ابتدای مهرماه امسال آغاز می شود و پس از آن اطلاعات لازم از طریق پیامک به مشترکان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به مزایای حذف قبوض کاغذی، گفتد: با اجرای این طرح توجه ویژه ای به رعایت مسائل زیست محیطی شده و از قطع شدن حداقل ۴۰۰ اصله درخت در سال جلوگیری می‌شود.

‌معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: باید شماره تلفن همراه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک را جمع آوری شود. تا پایان شهریور ماه تمام تلفن‌ها به روز رسانی می‌شود.

جنتیان گفت: شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان دو دسته مشترک دارد، در سال‌های گذشته توانسته‌ایم شماره تلفن  ۱۲هزار مشترک "دی‌ماندی" ( کارخانه جات و مشترکان سنگین) را جمع آوری و با نصب کنتورهای فهام، قرائت عملکرد از راه دور انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی نیز از ابتدای مهرماه قبض دریافت نمی‌کنند، افزود: برای جمع‌آوری تلفن مشترکان خانگی روش‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم، در روش اول همراه با قبض برق بروشوری برای مشترکان ارسال می‌شود که باید رمز رایانه هشت رقمی برق که در قبض آنها موجود است، را به همراه شماره تلفن خود در این بروشور بنویسند و مامور برق این بروشورها را جمع آوری می‌کند.

وی اضافه کرد: در روش دوم مردم می‌توانند با برقراری تماس تلفنی با سامانه سمیع به شماره "۳۰۸۲۱" از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب تماس گرفته و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه ثبت کنند به دنبال آن هستیم که این سامانه بدون حضور اپراتور بتوانند به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی تماس مشترکان باشد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: همچنین مردم می توانند " ستاره، رمز رایانه قبض برق" را به سرشماره "۲۰۰۰۱۲۱" پیامک کنند که از این طریق نیز شماره تلفن آنها ثبت خواهد شد، آخرین روش برای ثبت شماره تلفن نیز اقدام از طریق سایت شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان(www.eepdc.ir) است.

۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پاداش کاهش مصرف برق سال گذشته

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در این نشست گفت: همانطور که قول داده بودیم اگر مردم همکاری کرده و مصرف انرژی را مدیریت کنند، خاموشی نخواهیم نداشت، شاهد بویم که تاکنون خاموشی اتفاق نیافتاده است.

مرسل صالحی با اشاره به خاموشی های متعدد سال گذشته، اعلام کرد: پیک مصرف برق سال گذشته اصفهان یک‌هزار و ۱۱۲ مگاوات بود که در تاریخ سوم مردادماه راس ساعت ۱۳ رخ داد. اما امسال تا کنون این رقم یک‌هزار و ۲۰۶ مگاوات در ساعت ۱۳ روز ۲۵ تیرماه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ساعت پیک مصرف در اصفهان از ساعت ۱۱ تا ۱۵ است، گفت: ۴۰ درصد مصرف برق به دلیل استفاده از تجهیزات سرمایشی است.

صالحی با اعلام اینکه ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پاداش کاهش مصرف برق سال گذشته پرداخت شد، خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد انرژی در بخش خانگی مصرف می‌شود بنابراین مردم باید بدانند هر اقدام کوچک آنها برای کاهش و مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی می‌تواند یک گام ملی برای جلوگیری از خاموشی ها و هدررفت انرژی برق محسوب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دراین نشست همچنین با اشاره به مراسم های مذهبی پیش رو به هیئات مذهبی توصیه شد تا از برق موقت قانونی بهره برده همچنین هر هیئتی با استفاده از یک برق‌کار حرفه‌ای از بروز مخاطرات احتمالی  پیشگیری و به مدیریت مصرف برق بپردازند.

کد خبر 384980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.