فرناندو تورس؛ اسطوره‌ای برای اتلتیکو

فصل جدید فوتبال اروپا به زودی شروع می‌شود و این در حالی است که بازیکنان بزرگی در مستطیل سبز حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفده سالگی‌اش اولین گلش برای آتلتیکو مادرید را در سال ۲۰۰۱ زده بود و صدمین گلش را با همان پیراهن در فوریه ۲۰۱۶ زد؛ در آستانه سی و دوسالگی  دو گل با پانزده سال فاصله از هم.

وقتی اولین گل را با پیراهن راه راه سپید و سرخ به آلباسته زد، اتلتیکو برای اولین بار پس از ۱۹۳۴ راهی لیگ پایین‌تر شده بود و روزگار سیاهی را سپری می‌کرد و زمانی که صدمین گلش را وارد دروازه ایبار کرد، آتلتیکو کنار بارسلونا و رئال یکی از سه قطب لالیگا بود.

زمانی که اولین گلش را برای اتلتیکو زد، "ژان فرانسوا هرناندز" یکی از هم تیمی‌هایش بود و وقتی صدمین گل به ثمر رساند، پسر ژان فرانسوا هرناندز هم تیمی‌اش شده بود. در گذر زمان یک چیز در او ثابت مانده بود، صورت کودکانه‌ای که عنوان "پسر بچه" را برایش به ارمغان آورده بود.

سوت پایان را که کشیدند پیراهن سپید و سرخ رنگی‌اش که پشتش نوشته بود "تورس ۱۰۰" بالا برد. چرخی زد و آن را به سوی سکوهای ویسنته کالدرون گرفت. سپس به سوی سکوهای جنوبی رفت و پیراهن را به طرف هوادارانی که برایش هورا می‌کشیدند پرتاب کرد.

آن پیراهن مدت‌ها آماده بالا رفتن بود و همه انتظار رسیدن چنان لحظه‌ای را می‌کشیدند. وقتی از اتلتیکو مادرید جدا شد نود و یک گل با پیراهن این تیم زده بود و زمانی که برگشت، می‌خواست صد گله شود و سرانجام آن را زد، پانزده سال پس از نخستین گلش.

او در دیدار با ایبار در کالدرون چهارده دقیقه به پایان بازی جای کاراسکو را گرفت، زمانی که همه در حال لت و پار کردن یکدیگر بودند. عقربه به سرعت باد جلو می‌رفت و او بیتاب بود، انتظار کشید، عقب رفت، دورخیز کرد، دستانش را بالا برد و به فضاهای خالی خزید و از میان لگدها گذشت.

مثل طوطی که دائم به قفسش سر می‌زند وارد محوطه جریمه شد تا "ویتو" سرانجام توپ را در دقیقه نود و یک سانتر کند. آن لحظه شگفت انگیز فرا رسید و فرناندو تورس دروازه را باز کرد. سکوهای کالدرون منفجر شدند، نه برای به زانو درآوردن ایبار جنگجو، بلکه برای ستایش از پسر بچه دوست داشتنی.

حالا در آستانه آغاز فصل جدید لیگ‌های اروپایی هستیم و به طور قطع دلمان برای نبودن تورس در پیراهن آتلتی تنگ می‌شود.

روخی بلانکوس که با خداحافظی تورس و رفتن گریزمان به بارسلونا، برای پر کردن جای خالی آن‌ها با ژائو فلیکس پرتغالی و نوجوان بنفیکا قرارداد امضا کرد. اتلتیکو مادرید برای جایگزین ستاره‌های خود مبلغ فوق نجومی ۱۲۶ میلیون یورو پرداخت کرد تا از نبود تورس و گریزمان صدمه نبیند.

کد خبر 384961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.