پناهگاه‌های بمب در شانگهای به قهوه‌خانه‌ تبدیل شد

یکی از پناهگاه‌های بمب در شانگهای به قهوه‌خانه‌ای برای ساکنان شهر تبدیل شد.

 به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شانگهای، شهری در جمهوری خلق چین است که با جمعیتی حدود ۲۶ میلیون نفر یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. این شهر یکی از مراکز بسیار مهم اقتصادی در جهان است که بندر آن پرترددترین بندر کانتینری دنیا به حساب می‌آید. بنابراین یافتن یک مکان مناسب در این شهر برای تاجران به منظور برگزاری جلسات کاری، امری بسیار پیچیده است.

از دوران تنش اتحاد جماهیر شوروی، هزاران پناهگاه بمب در شهر شانگهای به جا مانده است که این پناهگاه‌ها اغلب در زیر زمین و در فضاهایی سرد و تاریک واقع شده است، بنابراین به عنوان فضاهای مرده به حال خود رها شده است.

اخیرا معماران این شهر با هم‌فکری هم تصمیم گرفته‌اند از این پناهگاه‌ها به عنوان مکان‌های عمومی استفاده کنند. به عنوان مثال، معماران از  یکی از پناهگاه‌های بمب در شانگهای به عنوان قهوه‌خانه‌ای برای ساکنان شهر و به‌خصوص افرادی که برای برقراری ملاقات‌های کاری با مشکل مکان مواجه هستند، بهره گرفته‌اند.

قهوه‌خانه جدید در زیر زمین احداث شده است و فضایی تاریک، سرد و مرطوب دارد که در آن فروشگاها مختلفی به فروش انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای آماده می‌پردازند. نیمکت‌ها و صندلی‌هایی در فضای داخل قهوه‌خانه چیده شده است و لامپ‌های زیادی این فضا را روشن کرده است. با این حال، برای جذب تعداد بیشتری از مردم، لازم است اقدامات بیشتری در خصوص زیباسازی این قهوه‌خانه‌ یا مکان‌های مشابه انجام شود. 

کد خبر 384956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.