برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: دعای پرفیض و معنوی عرفه در آرامستان باغ رضوان در جوار قطعه ایثارگران برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، احمدرضا مرادی در این باره اظهار کرد: هدف سازمان در آرامستان‌ باغ رضوان کاهش آلام مراجعه‌کنندگان به این سازمان و تسهیل و تسریع در امور آنان است.

وی افزود: سازمان آرامستان‌های تلاش می‌کند با ارائه خدمات مناسب به شهروندانی که برای تغسیل و تدفین اموات خود همچنین برای زیارت اهل قبور به آرامستان باغ رضوان مراجعه می‌کنند آرامش خاطر و رضایت آن‌ها را فراهم کند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان ادامه داد: در طراحی محیط آرامستان باغ رضوان سعی شده با ایجاد فضایی با رویکرد فرهنگی و معنوی، مردم با حضور در این محیط، معاد و آخرت را به یاد آورند و در کنار روزمرگی‌ها و مشغله‌های کاری تلنگرهایی برای یادآوری مرگ و روز قیامت و ترویج خصایص و اخلاقیات انسانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دعای روز عرفه طبق سال‌های قبل در آرامستان باغ رضوان برگزار می‌شود، گفت: شهروندان از برگزاری دعای روز عرفه در آرامستان باغ رضوان استقبال می‌کنند چرا که با حضور در آرامستان در فضایی معنوی و عرفانی در جوار قبور اموات خود این دعای روح بخش و معنوی را زمزمه می کنند.

مرادی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری دعای روز عرفه در آرامستان باغ رضوان انجام شده است، تصریح کرد: در جلسات هماهنگی با مدیران و مسئولان سازمان آرامستان‌ها، شرح وظایف و تقسیم کارها انجام شده است و امسال نیز دعای عرفه باشکوهی را در آرامستان باغ رضوان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مکان برگزاری مراسم روز عرفه در آرامستان باغ رضوان همچون سال‌های قبل در جوار قطعه ایثارگران است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای آماده کردن محیط برگزاری مراسم انجام شده و علاوه بر خیمه مرکزی که در محل آماده می‌شود خیمه‌هایی همچون خیمه‌های صحرای عرفات با فضاسازی معنوی و عرفانی  تدارک دیده شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۰ خیمه برای میزبانی از شهروندان برپا شد، عنوان کرد: با توجه به استقبال شهروندان در سال‌ گذشته امسال تصمیم داریم تعداد خیمه‌ها را به ۱۰۰ خیمه افزایش دهیم تا شاهد حضور گسترده شهروندان در این مراسم باشیم.

مرادی افزود: خدماتی از قبیل ایجاد ایستگاه کودک برای نگهداری کودکان پیش‌بینی شده که مربیان آموزش‌دیده با کمک اسباب و وسایل آموزش و سرگرمی‌های مناسب در محل حضور دارند و والدین می‌توانند با خیال آسوده از دعای پرفیض عرفه بهره‌ ببرند.

وی زمان آغاز مراسم دعای روز عرفه در آرامستان باغ رضوان را ساعت ۱۶ یکشنبه ۲۰ مردادماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به دلیل گرمای هوا و آسایش شهروندان، مراسم در آرامستان باغ رضوان از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود، قرائت قرآن، زیارت عاشورا، سخنرانی حجت الاسلام سرلک و خواندن دعای عرفه توسط حاج مهدی منصوری و حاج حسن خاکسار و حامد عطریان از جمله برنامه‌های این مراسم است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم انجام شده است، خاطرنشان کرد: مکاتبات لازم با نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و امنیت انجام، همچنین به منظور روان سازی ترافیک با پلیس راهور و پلیس راه هماهنگی‌ لازم به عمل آمده است.

مرادی تصریح کرد: از پایانه باقوشخانه، ایستگاه‌های میدان احمد آباد، مسیر بی. آر. تی خوراسگان، میدان جمهوری، سپاهان شهر و شهر بهارستان به همشهریان ارایه خدمت خواهد شد همچنین برای افرادی که با وسایل نقلیه شخصی حضور پیدا می‌کنند در کنار محل برگزاری دعای عرفه چهار محل مناسب به عنوان پارکینگ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 384942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.