اهمیت استفاده بهینه از آب‌های گوراب برای مقابله با بحران کم‌آبی

شهردار یزد با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری، صیانت از شهروندان در مقابل بحران‌های طبیعی از جمله سیل است، گفت: لزوم استفاده بهینه از آب‌های گوراب برای مقابله با بحران کم آبی بسیار اهمیت دارد.

 به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی صیانت از شهروندان در مقابل بحران‌های طبیعی از جمله سیل را یکی از وظایف شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: پروژه احداث عملیات اجرایی قطعه چهار سیل‌بند شهر یزد در فضایی خارج از محدوده شهر در دو ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار یزد گفت: هدف از احداث قطعه چهار سیل‌بند، جلوگیری از ورود سیل به شهر و خطرات ناشی از آن برای شهروندان است.

عزیزی با بیان اینکه در این پروژه دو کار عمده انجام خواهد شد، افزود: یکی از اقدامات عملیات، احداث سیل‌بند با ۳۸ هزار مترمکعب خاکریزی با ارتفاع ۳,۵ متر و بخش دیگر، ساماندهی فضای جلوی سیل‌بند است که در گذشته به عنوان محل دفن نخاله بوده است تسطیح خواهد شد.

وی حجم عملیات خاکبرداری این پروژه را ۹۴ هزار متر مکعب و به طول ۲۸۰ متر و ارتفاع ۳,۵ متر با هدف مهار سیلاب عنوان و خاطرنشان کرد: با احداث این سیل‌بند بخش از خطراتی که سیل شهر را تهدید می‌کند مرتفع شود.

شهردار یزد با اشاره به بحران کم‌آبی، اضافه کرد: با استفاده از روش‌های نوین، آب‌های جمع‌آوری شده در گوراب در زمان سیل برای آبیاری فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 384936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.