کاهش ۱۳ مگاواتی برق مصرفی گلپایگان

گلپایگان_مدیر اداره برق گلپایگان گفت: پیک بار مصرفی گلپایگان ۶۳ مگاوات است که با همکاری صنایع، کشاورزان و مردم ۱۳ مگاوات کاهش مصرف داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، شاپور حدادی‌پور امروز(سه شنبه) در جلسه بررسی مشکلات مردمی این شهرستان، اظهار کرد: برای تبدیل ۳۰۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف و متوسط به کابل خودنگهدار ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که شامل شاخه‌بری‌ها و جابه‌جایی دکل‌های برق بوده است.

وی عنوان کرد: تبدیل شبکه فشار ضعیف و متوسط خیابان امام(ره) به کابل زیرزمینی به وسعت یک کیلومتر در دستور کار قرار دارد و تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

مدیر اداره برق گلپایگان تصریح کرد: پیک بار مصرفی گلپایگان ۶۳ مگاوات است که با همکاری صنایع، کشاورزان و مردم میزان مصرف ۱۳ مگاوات کاهش داشته است و در نتیجه آن گلپایگان خاموشی نداشته است.

ضرورت رعایت الگوی کشت

حیدرعلی گل‌محمدی، مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: الگوی کشت شهرستان مناسب نیست و مشاهده فراوانی یک محصول و کمبود محصولی دیگر نشانه رعایت نکردن الگوی کشت است.

وی اضافه کرد: رعایت الگوی کشت برای امنیت غذایی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی در الویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، زیرا امنیت غذایی در گرو حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

اشتغال پنج هزار نفر در ۱۴۰ واحد صنعتی

محسن اتحادی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان اظهار کرد: ۱۴۰ واحد صنعتی شهرستان زمینه اشتغال پنج هزار نفر و ۱۵ معدن شهرستان زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: پالایشگاه "جی‌تی‌ال" نخستین پالایشگاه تبدیل گاز مایع به بنزین و نفت به گازوئیل است که با سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومانی در حال احداث است که زمینه اشتغال ۷۵۰ نفر را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این پالایشگاه روزانه ۶۰ مگاوات برق تولید می‌کند که معادل مصرف شهرستان است و ۱۷۰ مترمکعب آب صنعتی نیز تولید می‌کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه پالایشگاه "جی‌تی‌ال" دومین نمونه در خاورمیانه است، تصریح کرد: کارخانه استوایا که شکر تولیدی آن برای بیماران دیابت موثر است با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با افتتاح این دو پروژه بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر مشغول کار می‌شوند و با این اقدام ۴۰ درصد اشتغال شهرستان نسبت به ۲۰ سال گذشته پیشرف خواهد کرد.

توزیع ۸۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان

محمد فیضی، رییس اداره راه و ترابری گلپایگان اظهار کرد: در یکسال گذشته ۹ کیلومتر از عملیات اجرایی جاده دُر- تیکن با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی انجام شده است.

وی افزود: بلوار سرآور و تیکن با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان، اصلاح قوس داران- تیکن با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان و اصلاح قوس دو راهی تیکن با هزینه یک میلیارد تومان انجام شده است.

رییس اداره راه و ترابری گلپایگان با بیان اینکه ۸۰۰ حلقه لاستیک بین رانندگان شهرستان توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت راه و ترابری رفع نقاط حادثه‌خیز است، اما در دو سال با کمبود اعتبارات شهرستانی گذشته مواجه بوده‌ایم.

ضریب تلفن ثابت شهرستان ۵۲ درصد است

مهدی یوسفی، رییس اداره مخابرات گلپایگان با بیان اینکه تکنولوژی مخابراتی متناسب با تغییرات علمی است و توسعه بستر فیبرنوری در شهرستان ادامه دارد، اظهار کرد: تجهیزات سایت تلفن همراه به چهار و ۴.۵ گیگ ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ضریب تلفن ثابت در شهرستان ۵۳ درصد است که ۳۵ درصد مشترکان از پهنای باند استفاده می‌کنند، گفت: تلفن‌های بی‌سیم روستاها روی بستر فیبر نوری قرار گرفته و تلاش شده که تکنولوژی شهرستان به روستاها برسد.

کد خبر 384933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.