نرخ بیکاری در اصفهان به ۱۰.۷ رسید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: نرخ بیکاری در استان طی سه ماهه نخست امسال از ۱۴.۱ به ۱۰.۷ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن قاضی عسگر  پیش از ظهر امروز -سه شنبه پانزدهم مردادماه- در نشستی که به مناسبت سی و نهمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به اینکه وضعیت کنونی اقتصادی کشور به رغم تلاش‌های گسترده رضایت بخش نیست، اظهار کرد: در حوزه اقتصادی مشکلات اساسی وجود دارد و باید برای اصلاح آن تلاش کنیم زیرا ادامه این روند خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه دولتی بودن یکی از مشکلات اقتصاد است، افزود: هدررفت منابع کشور نتیجه پرداخت یارانه‌های کور است، از بین بردن منابع در مسائل فرعی سبب می‌شود که یک فارغ التحصیل دانشگاهی را با دستمزد کم استخدام کنیم و نتیجه این است که دانشجو از همان روز اول دغدغه اشتغال در آینده را دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اظهار کرد: به رغم مشکلات استان نرخ بیکاری از ۱۴.۱ در سه ماهه نخست امسال به ۱۰.۷ رسیده است. با تشکیل و گسترش شرکت های نوبنیان می‌توان میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی را کاهش داد.

قاضی عسگر با اشاره به لزوم توسعه کارگاه‌های آموزشی در حوزه های کاربردی، اظهار کرد: امسال بودجه قابل توجهی برای توسعه گلخانه‌ها در استان در نظر گرفتیم زیرا معتقدیم توسعه گلخانه‌ها منجر به افزایش بهره وری آب می‌شود اما در جلسات استانداری برخی کارشناسان با این موضوع مخالف هستند براین اساس وجود کارگاه‌های آموزشی ضروری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به مشکل کمبود مهارت آموزی در جامعه، افزود: ارتقای کیفیت و توسعه مهارت آموزی همچنان در دستور کار است زیرا باید این میزان از ۱۴ درصد کنونی به ۴۰ درصد افزایش یابد تا برای اشتغال زایی مشکلی وجود نداشته باشد.

قاضی عسگر اظهار کرد: در حوزه تولید سیمان، تولید ثروت از سنگ های زینتی، حمل و نقل ریلی و همچنین پوشاک مشکلاتی اساسی وجود دارد که با تشکیل کمیته‌های تخصصی در حال بررسی مسائل برای حل و فصل آن ها هستیم.

به گزارش ایمنا، در پایان از دستاورد علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی با عناوین دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون شیمیایی و تکنولوژی پوشش دهی فسفاته، دستیابی به دانش فنی تولید هیدروژلهای متخلخل با قابلیت کاربرد کشاورزی و تدوین کتاب آموزش زبان انگلیسی براساس فرهنگ ایرانی با نام (EIGHT) رونمایی شد.

کد خبر 384932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.