"شهر بیدار" کودکان را به کتاب علاقه‌مند می‌کند

مقوله کتابخوانی تاثیر به‌سزایی در روند جامعه‌پذیری و ارتقای فرهنگ دارد، به همین دلیل باید به فرهنگسازی آن از دوره کودکی و نوجوانی توجه کرد و کتاب را در سبد خانوار قرار داد تا علاقه به مطالعه در افراد درونی شود و آینده سازان این مرز و بوم ژرف نگر و متفکر رشد و پرورش یابند.

به گزارش ایمنا، روند یادگیری، نهادینه سازی فرهنگ و اندیشه سازی کودکان و نوجوانان از راه مطالعه و کتاب خوانی میسر می شود. به جز خانواده، گروه هایی همچون همسالان، معلمان، مراکز فرهنگی- هنری، کتابخانه ها و دستگاه های متولی فرهنگ بستر علاقه مندی، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه را ایجاد می کنند.

برنامه "شهر بیدار" که از یک شهریور ماه به میزبانی کتابخانه های کودک و نوجوان شهر برگزار می‌شود، کودک و نوجوان کتابدار، شاعر، نویسنده، ناشر، پژوهشگر و تکنولوژیست پرورش خواهد داد.

طیبه فاطمی، رییس اداره امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: برنامه شهر بیدار با همکاری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و اداره امور کتابخانه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از یک شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این برنامه از ۱۲ مرداد شروع شده و تا ۲۲ مردادماه است، گفت: شهر بیدار با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانانی که در آینده سیاستگذاران شهری و فرهنگی هستند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه در دو فاز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال و نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال در کتابخانه هایی که بخش کودک و نوجوان دارند برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۴۵۸۳۰۵۴ (کتابخانه بانوان فرشته) و ۳۶۲۷۵۰۴۰(خانه کودک) تماس حاصل کنند.

کد خبر 384931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.