تقویت اشتراکات کلانشهرها منشا تحولات خوبی می‌شود

شهردار تهران در نشست معاونین خدمات شهری کلانشهرهای کشور بر تقویت اشتراکات این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سی و ششمین جلسه معاونان خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرهای ایران، با حضور مجتبی یزدانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری کلانشهرها، کمال مرادی، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاونان خدمات شهری کلانشهرها، روز گذشته (دوشنبه) در محل شهرداری تهران برگزار شد.

پیروز حناچی،  شهردار تهران در این نشست اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های کلانشهرها در حوزه‌هایی چون تجهیزات آتش‌نشانی، خدمات‌شهری، پسماند، فضای سبز و ...، اشتراک دارند. اگر تمام کلانشهرها این موارد مشترک را دنبال کنند، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

وی افزود: می‌توانیم با تقویت موضوعات مشترک، تحولات خوبی را رقم بزنیم. به عنوان مثال در کلانشهرهای تهران و مشهد کارخانه واگن‌سازی داریم‌ و می‌توانیم با تقویت چنین اشتراکاتی، مشکلات بیکاری را رفع کنیم. همچنین می‌توانیم شرکت‌های دانش‌بنیان و ...، را تقویت کنیم و با پیوستن این خدمات به یکدیگر اقدامات بهتری انجام دهیم.

شهردار تهران گفت: با تقویت این فعالیت‌ها شهرهای کوچک‌تر هم‌ بهره‌مند می‌شوند و این مسایل باید در کمیسیون کلانشهرها، پیگیری شود.

آمادگی حوزه خدمات شهری برای انتقال تجربیات تهران به سایر کلانشهرها

مجتبی یزدانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بر الگوبرداری از تجربیات موفق و لزوم انتقال آن به سایر کلانشهرها تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم که تمامی تجربیات خود را در حوزه خدمات شهری به کلانشهرهای دیگر انتقال دهیم.

وی با اشاره به مذاکرات شهرداری تهران با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: قرار است در روزهای آینده تفاهم‌نامه همکاری میان این دو ارگان در خصوص واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی، جنگلکاری‌ها و اراضی مستعد جنگلکاری منعقد شود.

یزدانی در ادامه با تاکید بر این که حوزه خدمات شهری آمادگی دارد تا تجربیات خود را به سایر کلانشهرها انتقال دهد، اظهار کرد: در میان کلانشهرها، شهرهایی هستند که به امکانات و تجهیزات لازم دسترسی ندارند و بسیار دورتر از سایر کلانشهرها هستند، بنابراین باید با بازدیدهای میدانی از این کلانشهرها آن‌ها را برای رسیدن به نقطه مطلوب یاری دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بر همکاری‌های مشترک کلانشهرها و بحث و تبادل نظر با یکدیگر در راستای ارتقاء و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان تاکید کرد و گفت: این جلسات باید به شکل مستمر برپا شود و تمامی موضوعات مطرح در این جلسات پس از طرح  و تصویب باید به یک خروجی مناسب منتهی و عملیاتی و اجرایی شود.

یزدانی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء در ساختمان‌های شهرداری تهران گفت: طرح تفکیک پسماند از مبداء در ساختمان‌های شهرداری تهران در حال انجام است و انشاالله در ساختمانی دولتی نیز این کار اجرایی خواهد شد.

کد خبر 384923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.