الزامات شهر دوستدار کودک در شیراز اجرایی می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای تحقق شهر دوستدار کودک در این شهر اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم گشتاسبی‌راد با اشاره به شعار دوره پنجم شورا و شهرداری شیراز مبنی ‌بر «شیراز، شهر سبز پایدار و شهروند فرهنگ مدار»، اظهار کرد: در تمامی پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری شیراز بر انسان محور بودن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه طرح شهرهای دوستدار کودک در راستا و همسو با شعارهای شورای پنجم و شهرداری است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل شهرداری شیراز به طرح شهرهای دوستدار کودک که از طریق وزارت کشور پیگیری می‌شود، ورود کرده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: تعدادی از کلانشهرهای کشور از جمله تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرمان، رشت، سمنان و ... در لیست شهرهای دوستدار کودک درج شده‌اند و باید الزامات این طرح را پیاده‌سازی کنند.

گشتاسبی‌راد با بیان اینکه کودکان گروهی از شهروندان هستند که آسیب‌پذیرند، تصریح کرد: رشد و توسعه شهری که در ابعاد کالبدی و عمرانی صورت می‌گیرد باعث شده سازه‌های شهری ساخته شده از فولاد و بتن در شهرها افزایش یابد اما شهرهای ما از نظر کیفی برای شهروندان توسعه پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: همین مسئله باعث شده بیش از نیمی از کودکان در شهرهایی زندگی کنند که با نیازهای جسمی، روانشناختی و اجتماعی آن‌ها متناسب نیست در صورتی که کودکان سرمایه‌های اجتماعی هستند و آینده شهر در دست آنهاست و اگر شهر برای کودکان مناسب نباشد آن‌ها نمی‌توانند با فضای شهر و جامعه ارتباط برقرار کنند به همین دلیل در فضای خانه حبس می شوند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: چنین کودکی نه خودش رشد می‌کند و نه شهر را محیط زندگی خود می‌داند و فقط خانه یا آپارتمان را محل زندگی می داند از این رو نسبت به محیط خارج از فضای خانه هیچگونه احساس مسئولیت و یا علاقه‌ای نخواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: در سال‌های گذشته توسعه شهرها عموما سخت‌افزاری بوده و نیازهای روحی شهروندان در نظر گرفته نشده و این به صورت غیرمستقیم کودک‌آزاری و خشونت غیرمستقیم بوده است.

کد خبر 384918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.