آموزش نکات ایمنی در "محله‌های عمودی"

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در چهارماه نخست سال جاری آمار حریق در شهر اصفهان ۱۶ درصد و آمار حوادث ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش آموزش و فرهنگسازی‌ها در کاهش آمار حریق و حادثه شهر اصفهان تاثیر بسزایی داشته است.

وی از افرایش ۳۱ درصدی میزان آموزش‌ها در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ روزهای سه‌شنبه‌ در مجتمع‌های مسکونی بالای ۸۰ خانوار در قالب طرح "محله‌های عمودی" کارشناسان واحد آموزش و پیشگیری سازمان نکات ایمنی را به شهروندان آموزش می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در برنامه محله عمودی آموزش‌های چگونگی اطفای حریق، روش اطلاع‌رسانی حوادث، استفاده از جعبه F و موارد مربوط به آسانسور به صورت تئوری و عملی همراه با اجرای برنامه‌های شاد و موزیکال ویژه تمام گروه‌های سنی ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شعار "پیشگیری بهتر از درمان است" یک شعار کلیشه‌ای اما با محتوایی غنی است که تحقق آن نیاز به برنامه‌ریزی‌های مدون، تعیین اصول و ماموریت‌ها و چشم‌اندازهای یک سازمان بزرگ همچون سازمان آتش نشانی است، گفت: واحدهای پیشگیری در این سازمان، نقش مهم و بسزایی را در کاهش حوادث شهری بر عهده دارند زیرا زمانی که در ساختمانی تمام پارامترهای ایمنی لحاظ شده باشد، حتی اگر بر حسب اتفاق یک آتش سوزی رخ بدهد، وجود تجهیزات ایمنی در همان ساختمان می‌تواند پیش از رخداد یک حادثه بزرگ که خسارات جانی و مالی فراوانی را ایجاد می کند، آن را کنترل و خسارات را به حداقل میزان ممکن برساند.

گلابی از کاهش ۲۳ درصدی آمار فوت شدگان در حوادث طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در سه شیفت کاری امدادرسانی می‌کنند و در هر لحظه از زمان آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه و نجات شهروندان آسیب دیده را دارند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال دو ایستگاه به تعداد ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی که در حال حاضر ۲۴ ایستگاه است، اضافه می‌شود که یکی در منطقه ۱۰ و دیگری در سیتی سنتر اصفهان است.

کد خبر 384913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.